وزیر علوم اعلام کرد: آمادگی وزارت علوم برای بررسی ایجاد رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل

گروه اجتماعی الف،   4000909091

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه معاون آموزش و پژوهش این سازمان در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه، گسترش رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌ها را مطرح و وزیر علوم برای بررسی این موضوع اعلام آمادگی کرد.

آمادگی وزارت علوم برای بررسی ایجاد رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل

به گزارش ایرنا از وزارت علوم، در این نشست سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حفظ و صیانت از کشور در مقابل انواع تهدیدات فناوری پایه دشمنان گفت: ادبیات و گفتمان پدافند غیرعامل به خوبی در کشور جا افتاده و توسعه پایه های علمی و دانشی آن هدف امروز سازمان پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اجرای برخی رشته های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه های نیروهای مسلح کشور افزود: به دنبال توسعه رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های دولتی هستیم تا هم دانش آکادمیک این حوزه غنی تر و هم نیروی انسانی تحصیل کرده در این حوزه تربیت شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حوزه های پدافند سایبری، اقتصادی، نظامی، پرتوی، زیستی و شیمیایی، مردم محور و کالبدی را از دیگر حوزه های مهم و اولویت دار سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: باید در این حوزه‌ها رشته های تحصیلی و انجمن‌های علمی ایجاد و در سایر رشته های غیر پدافندی نیز دروس پدافند غیرعاملی درج  کنیم.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با استقبال از پیشنهادات سردار جلالی اظهار داشت: در صورت تدوین طرح تفصیلی رشته‌های مورد نظر و اعلام سرفصل‌ها توسط سازمان پدافند غیرعامل به وزارت عتف، این وزارتخانه آمادگی دارد ایجاد این رشته ها را مورد بررسی قرار دهد. 

زلفی‌گل تاکید کرد: ایجاد رشته‌های جدید باید با هماهنگی سازمان امور استخدامی کشور باشد تا دانش آموختگان پدافند غیرعامل امکان جذب و بکارگیری در دستگاه‌های اجرایی را داشته باشند.