آشوب می‌کارند که تحریم درو کنند / مأموریت پیاده‌نظام آمریکا در آستانه مذاکرات وین

گروه سیاسی الف،   4000907084 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

گرچه اعتراضات کشاورزان پایان یافت؛ مسئولان قول همکاری دادند و مردم آگاه اصفهان و نیروی انتظامی مانع پیشروی آشوبگران شدند اما وقایع روز جمعه زاینده‌رود نشان داد که پیاده‌نظام‌های آمریکا در آستانه مذاکرات وین مأموریت یافته‌اند تا بار دیگر آشوب بکارند و تحریم درو کنند.

آشوب می‌کارند که تحریم درو کنند / مأموریت پیاده‌نظام آمریکا در آستانه مذاکرات وین

کیهان نوشت: پس از گذشت دو هفته از اعتراضات کشاورزان در بستر زاینده‌رود، معترضان اصفهانی با شنیدن وعده‌های مسئولان کشوری و استانی مبنی بر مسئله کم‌آبی و تعیین تکلیف وضعیت کشت پاییزه، پنج‌شنبه گذشته با صدور بیانه‌ای به تجمع خود پایان دادند.
پس از امضای توافقنامه 7 بندی بین نمایندگان شورای صنفی کشاورزان، شورای میراب‌ها و آب‌بران شرق و غرب اصفهان و نمایندگان استانی دولت که با میانجیگری آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری انجام شد، تجمع کشاورزان اصفهان در بستر خشک زاینده‌رود صبح روز پنجشنبه 4 آذرماه با قرائت بیانیه‌ای پایان یافت.
هنوز ساعاتی از اعلام پایان اعتراضات کشاورزان و توافق صورت‌گرفته با مسئولان نگذشته بود که تجمعات متفاوتی در بستر زاینده‌رود شکل گرفت؛ تجمعاتی که رنگ و بوی خشونت داشت و تیپ سازمان‌دهی شده اعتراضات و شعارهای ساختارشکنانه و حمله به حافظان نظم و امنیت و تخریب اموال عمومی حاکی از آن بود که ضدانقلاب وارد میدان شده و هدایت اراذل اجاره‌ای و گروه‌هایی از اشرار را به دست گرفته است.
گرچه اعتراضات کشاورزان پایان یافت؛ مسئولان قول همکاری دادند؛ بارها گزارش‌های خبری در صداوسیمای استان و ملی در مورد مطالبات و اعتراضات پخش شد و درنهایت مردم آگاه اصفهان و نیروی انتظامی مانع پیشروی آشوبگران شدند اما اغتشاشات روز جمعه زاینده‌رود نشان داد که برای ضدانقلاب و رسانه‌های معاند و اپوزیسیون یک‌چیز مهم است؛ «مذاکرات وین»!
لازم به ذکر است که نخستین دور مذاکرات در دولت سیزدهم برای رفع تحریم‌های آمریکا قرار است از روز ۸ آذرماه در وین برگزار شود.
وقایع پنج‌شنبه و جمعه گذشته اراذل اجاره‌ای در غیاب کشاورزان نشان داد که پیاده‌نظام‌های آمریکا در آستانه مذاکرات وین مأموریت یافته‌اند تا بار دیگر آشوب بکارند و تحریم درو کنند.
البته گفتنی است که در وقایع روز جمعه در اصفهان، مردم و کشاورزان با بصیرت ضمن همراهی با نیروی انتظامی، راه خود از آشوب‌طلبان را جدا کردند و اجازه ندادند ضدانقلاب بر موج اعتراضات صنفی آنها سوار شده و بیش از این جان و مال مردم در خطر بیفتد.
نگاهی به ادبیات و رفتار غربی‌ها درخصوص موضوعات و مسائل اجتماعی و سیاسی داخلی ایران از حادثه کوی دانشگاه و فتنه 88 گرفته تا وقایع آبان 98 و خرابکاری‌های اخیر مانند هک سامانه هوشمند بنزین و... نشان می‌دهد که آنها برای مهار تاب‌آوری نظام و ملت ایران برای تحمل تحریم‌ها و وضعیت نامطلوب اقتصادی و اساساً برای فشار به جمهوری اسلامی و بازگرداندن ایران به میز مذاکره از هیچ کاری- مانند ایجاد اغتشاش و بر هم ریختن نظم داخلی کشور- دریغ نمی‌کنند.

قطعنامه 1929 بعد از آشوب‌های 88
یک سال پس از فتنه ۸۸ بود که شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ۱۹۲۹ ایران را رسماً زیر فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و بند ۴۱ آن برد و علیه جمهوری اسلامی تحریم‌های هوشمند و ظالمانه اقتصادی را اعمال کرد؛ تحریم‌هایی که سرآغاز تحریم‌های شدیدتر بعدی بود.
لازم به یادآوری است که سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا در پیام نوروزی به ایرانیان اعلام کرد که می‌خواهد با رهبران ایران صحبت کند.
رئیس‌جمهور آمریکا در فروردین ۸۸ هم در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از ایشان خواسته بود که برای آغاز فصل جدیدی از مناسبات بین ایران و آمریکا به واشنگتن کمک کند. اما او که حمایت از جنبش سبز را یکی از اهداف استراتژیک ایالات‌متحده عنوان کرده بود، بعد از وقایع ۸۸ و پس از صدور قطعنامه ۱۹۲۹، قانون «سیسادا» یا قانون تحریم‌های جامع ایران (مصوبه سنا) را در تیرماه ۸۹ امضا کرد!
در آن مقطع، وقتی خبرنگار روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست از هیلاری کلینتون، سؤال کرد که «قطعنامه ۱۹۲۹ علیه ایران چه اثر قابل‌توجهی دارد؟» وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ گفت: «این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است و...» چراکه به‌زعم آمریکایی‌ها، اغتشاشات ۸۸ برای دست برتر داشتن در قبال ایران، کورسویی از امید را فراهم آورده بود.

تشدید فشار حداکثری بعد از آشوب‌های آبان 98

در وقایع آبان‌ماه 98 هم همین مسیر از سوی آمریکایی‌ها اتخاذ شد. اروپایی‌ها، هفته آخر آبان ماه ۹۸ ایران را به استفاده از «مکانیسم ماشه» تهدید کردند. یک ماه بعد هم پمپئو وزیر خارجه وقت آمریکا در کنفرانس خبری گفت «فشار حداکثری تا تغییر رفتار جمهوری اسلامی ادامه دارد.»
از رهگذر آشوب و اغتشاش‌ها در ایران بود که آمریکایی‌ها برای فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی، تشدید تحریم‌ها و تهدیدها را در دستور کار خود قرار دادند؛ از تحریم شرکت‌های هوایی و کشتیرانی، تحریم صنایع فولاد و آهن، تحریم پتروشیمی، تحریم بانک‌ها و نهادها و مقامات جمهوری اسلامی گرفته تا تحریم تسلیحاتی و مکانیسم ماشه و ...

وزیر خارجه وقت آمریکا ۲۵ آبان ۹۸

در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی حمایت واشنگتن از مردم ایران شد و نوشت «آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آن‌ها حمایت می‌کند.»!
همچنین «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای مداخله‌جویانه صادر کرد و در حمایت از آشوبگران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ایالات‌ متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد.»! «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که بارها خواستار حمله نظامی به ایران شده در توییتر خود نوشت: «مردم ایران از اینکه رژیم ایران نیازهای ابتدایی‌شان را نادیده می‌گیرد و هم‌زمان مقادیر هنگفتی پول به پای تروریست‌ها در سراسر منطقه می‌ریزد، خسته شدند... ما (آمریکا) باید در کنار معترضان شجاع که خواهان پاسخگویی روحانیون هستند، بایستیم.»
علاوه بر این برخی سناتورهای عضو کنگره آمریکا ازجمله «ادوارد مارکی»، «راجر ویکر»، «ریک اسکات» و «مارکو روبیو» در پیام‌هایی جداگانه از اشرار و آشوبگران آبان ۹۸ حمایت کردند. «برایان هوک»، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: «آمریکا از مطالبات ملت ایران حمایت می‌کند، ملت ایران از نظامی که نتوانست وظایف خود را انجام دهد خسته شده‌اند... ما از مطالبات ملت ایران حمایت می‌کنیم زیرا ایران اموالش را در راستای ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای دیگر خرج می‌کند و ما از آن‌ها می‌خواهیم که این اموال را در راستای بهبود اوضاع معیشتی مردم خرج کنند.»
تکلیف آمریکا و ضدانقلاب معلوم است اما باید به حال کسانی تأسف خورد که کاسبان تحریم هستند و بال تقویتی بدخواهان و دشمنان برای فشار حداکثری علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی.
وقایع روز جمعه زاینده‌رود دست برخی چهره‌های رادیکال طیف اصلاح‌طلب را هم رو کرد. بازندگان سیاسی از ترس اینکه گشایشی شود در آستانه مذاکرات هسته‌ای از یک‌سو با تحریک و تشویش اذهان عمومی اصفهان را هشتک و توییت می‌کنند که «همراه شو همراه شو»! و از یک‌سو در یادداشت‌ها و مطالبشان فاز ضعف و انفعال به خارج می‌فرستند و می‌نویسند «آب خوردن هم به احیای برجام گره خورده»!
روزنامه آرمان ملی همین دیروز در مطلبی نوشت: «حل مشکلات آبی به پول و بودجه کافی نیاز دارد. این بودجه و پول از کجا می‌آید از فروش آزادانه نفت و صادرات دیگر تولیدات داخلی کشور به‌واسطه احیای برجام،... یعنی اکنون آب خوردن هم به احیای برجام گره خورده است.»

کشف یک نیسان کوکتل‌مولوتف در ناآرامی‌های روز جمعه اصفهان

بدون شک در ناآرامی‌های روز جمعه زاینده‌رود که نشانی از کشاورزان اصفهانی نبود، صف مردم از اشرار و آشوب‌طلبان جداست چه آنکه حمله به نیروی انتظامی، تخریب اموال عمومی و تهیه کلت کمری و به راه انداختن یک نیسان کوکتل‌مولوتف، کار مردم نبوده و نیست.
همین دیروز سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به کشف بسیار زیاد سلاح سرد از اغتشاشگران گفت: با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی یک نیسان پر از کوکتل‌مولوتف در حال انتقال به محل تجمعات کشف و ضبط شد. همچنین در یکی از ورودی‌های اصفهان 7 قبضه کلت کمری از یک باند حمل سلاح گرم و یک قبضه وینچستر از اغتشاشگران کشف و ضبط شد. سردار میرحیدری همچنین گفت: حال مأمور ناجا که در اغتشاشات مورد اصابت 6 ضربه چاقو قرار گرفته بود نیز رو به بهبودی است.

ایران در مذاکرات وین دست‌بسته نخواهد بود

روز دوشنبه هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر) قرار است شهر وین میزبان دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) با حضور «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا باشد؛ مذاکراتی برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا. در همین خصوص تیم مذاکره‌کننده ایران به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز شنبه وارد وین شد.
 میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی پیش از این از برگزاری نشست‌های غیررسمی اعضای برجام در قالب‌های مختلف در وین در روزهای شنبه و یکشنبه و پیش از مذاکرات روز دوشنبه خبر داده بود.
در این میان رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که سفری به منطقه داشت در اظهاراتی اعلام کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهان احیای برجام به منظور توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران هستند. مالی همچنین گفت: اما اگر آنها (ایران)، به توافق بازنگردند. اگر به تشدید و افزایش پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه دهند، این درب بسته خواهد شد. ایران بار دیگر عامل بحران عدم اشاعه خواهد شد. 
نماینده آمریکا مدعی شد: تمرکز ما بر دیپلماسی است و این که ببینیم آیا می‌توانیم به توافق برگردیم و به آن تکیه کنیم یا خیر؛ اما اگر چنین نشود، و اگر ایران بخواهد و در حال حاضر در این نقطه قرار گرفته‌ایم و فکر می‌کنم که این انتخاب ایران است که اگر آنها تصمیم بگیرند که به توافق بازنگردند، آن وقت قطعاً باید شاهد تلاش‌های دیپلماتیک دیگری باشیم، در غیر این صورت، باید به جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران رسیدگی کنیم.»
البته این اظهارات مالی در حالی بیان می‌شود که این کشور در هفته‌های اخیر و بر خلاف تعهدات برجام، طی دو مرحله اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم کرده است که البته با واکنش ایران مواجه شد.
به گزارش فارس، تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران، با سناریوهای دقیق و هوشمندانه و با امیدواری برای لغو تحریم‌ها پا به میدان مذاکرات وین گذاشته اما هنوز پالس مثبتی از سوی طرف‌های غربی مبنی بر اجرای تعهدات خود دیده نشده است.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، ترکیب هیئت اعزامی ایران به این دور از مذاکرات در شهر وین را «چشمگیر» خواند. اولیانوف خبر داد که رایزنی‌های غیررسمی دوجانبه در وین آغاز شده است.
راب مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران که اخیراً برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران به فلسطین اشغالی، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین سفر کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «ان‌پی‌آر» آمریکا، از استقبال کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران در صورت احیای برجام خبر داد.
همچنین رسانه صهیونیستی عرب 48 مدعی شد، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در سفر به شامل فلسطین اشغالی، با برخورد سرد مقامات رژیم صهیونیستی مواجه شد و حتی نخست‌وزیر این رژیم با هدف علنی کردن مخالفتش با واشنگتن درخصوص مذاکره با تهران، حاضر به دیدار با او نشد.

هشدار رئیس سازمان انرژی اتمی به رژیم صهیونیستی

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبکه یمنی المسیره، به رژیم صهیونیستی هشدار داد.
رئیس سامان انرژی اتمی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باید پیش از تهدید به هدف قرار دادن سایت‌های هسته‌ای ایران، نگاهی به حد و اندازه واقعی خود در آینه بیندازد.
محمد اسلامی ادامه داد: ایران در راهبرد ملی خود هیچ‌گاه برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای تلاش نکرده و نخواهد کرد بلکه مطابق با استانداردها و چارچوب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل می‌کند.
اسلامی اضافه کرد: در تمام بازرسی‌هایی که تاکنون از سایت‌های هسته‌ای ما انجام شده است، هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.
وی همچنین تأکید کرد: استکبار فکر می‌کند با ترور یک دانشمند هسته‌ای می‌تواند به انقلاب اسلامی ضربه بزند در حالی که این برعکس است و این اقدامات نه‌تنها موجب تضعیف برنامه هسته‌ای ما نشده بلکه آن را تقویت کرده و منجر به توسعه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ما شده است.