نوروزی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: نوروزی: وزارت آموزش و پرورش باید در اختیار فردی از جنس آن باشد/ برنامه های نوری مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است

گروه سیاسی الف،   4000907018

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس گفت: مدیریت آموزش و پرورش با یک میلیون مدیر و معلم و بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز باید در اختیار فردی از جنس آموزش و پرورش قرار بگیرد.

نوروزی: وزارت آموزش و پرورش باید در اختیار فردی از جنس آن باشد/ برنامه های نوری مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است

به گزارش الف، خانه ملت، حسن نوروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 7 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش وزارتخانه ای است که در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازی کشور نقش محوری دارد مدیریت آموزش و پرورش با یک میلیون مدیر و معلم و بیش از 15 میلیون دانش آموز باید در اختیار فردی از جنس آموزش و پرورش قرار بگیرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی بیش از 95 درصد مردم کشور سواد دارند، ادامه داد: امروزه تعداد آموزشگاه های کشور از 50 هزار به 120 هزار ارتقاء یافته و در حال حاضر 3 هزار و 600 مدرسه شبانه روزی، 16 هزار مدرسه نمونه دولتی، 60 هزار مدرسه عشایری و 14 هزار مدرسه شاهد ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه زمانی آموزش و پرورش در اختیار کارگزاران سازندگی، 8 سال در اختیار جبهه دوم خرداد، 8 سال در اختیار جبهه تدبیر و امید بود و وضعیت فعلی را بر آن تحمیل کردند، عنوان کرد: امروز باید وزارت آموزش و پرورش را به فردی بسپاریم که مدارک تحصیلی او از فوق دیپلم تا دکتری با اهداف این وزارتخانه ارتباط دارد و بیانگر این است که فردی فرهیخته از جنس آموزش و پرورش عنان مدیریت را در دست می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برنامه ها و مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است، گفت: وزیر پیشنهادی دارای سابقه 55 ماه حضور در جبهه و جانبازی است.

نوروزی گفت: مطالبات گوناگونی مانند طبقه بندی معلمان، احترام بخشی به معلمان، دانش آموزان و اولیا، ارتقاء فعالیت های آموزش و پرورش، بازنگری در ساختار و محتوای دانشگاه فرهنگیان، ارتقای معیشت، منزلت و کرامت معلمان، اجرای دقیق رتبه بندی معلمان، ایجاد مدرسه محوری و مهارت آموزی دانش آموزان، توجه به منابع مالی وزارتخانه و تعامل سازنده با مجلس از وزیر پیشنهادی وجود دارد.

وی عنوان کرد: ما نمایندگان در مقابل وظیفه داریم در تدوین قوانین موردنیاز برای تحقق اهداف کلان آموزش و پرورش مانند تدوین قانون جامع به کارگیری نیروی انسانی، نظارت بر اجرای دقیق سند بنیادین دقت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: فراکسیون های شاهد، ایثار و شهادت و ایثارگران مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد خود را به شما می دهند.