زاکانی: وجود ۲۱ هزار معتاد متجاهر در پایتخت/ تهران شهری ناایمن است

گروه اجتماعی الف،   4000906091

شهردار تهران گفت: وقتی به حوزه مسائل اجتماعی وارد می‌شویم و به عدد ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران می‌رسیم، نمی‌توان نسبت به تربیت درست فرزندان خود آرامش داشته باشیم.

زاکانی: وجود ۲۱ هزار معتاد متجاهر در پایتخت/ تهران شهری ناایمن است

به گزارش مهر، علیرضا زاکانی صبح امروز در نشست هم اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: وقتی مواجهه با طبیعت صورت می‌گیرد، باید بدانیم که طبیعت امانت دست ما است. وقتی از جامعه صحبت می‌کنیم، از نگاه خودمان می‌بینیم که جامعه یک هویت واحد دارد که اساس آن بر مبنای فرهنگ است و اقتصاد نیز در اختیار علم و دانش رشد می‌کند.

زاکانی اظهار داشت: با یک ریل گذاری دقیق باید نگاه دیگری به جامعه و محیط زیست داشته باشیم.

وی افزود: از لحاظ فضای سبز، در یک منطقه سرانه فضای سبز ۲.۶۰ متر است اما در یک منطقه دیگر بسیار بیشتر است لذا از منظر بینشی باید بیشتر به شهر تهران فکر کنیم.

زاکانی تصریح کرد: تهران یک کلان شهر با معنی متعارف نیست بلکه می‌توان گفت یک کشور با نمادی است که باید نظام اسلامی در آن دیده شود. از سوی دیگر هر اتفاقی در تهران رخ دهد اثر آن در دیگر شهرها نیز ایجاد می‌شود و باید نگاه اولیه خود برای پیشرفت نظام اسلامی را در تهران پیاده کنیم.

وی اظهار داشت: ما در محیطی هستیم که مسئولین مختلف و ایده‌های مختلف وجود دارد و ایده مدیریت واحد شهری هنوز شکل نگرفته و نیاز داریم در شورای شهر و شهرداری یک نگاه واحد ایجاد کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: در تمام مسئولیت‌های شهر باید نقش شهرداری و شورای شهر مشخص و بارز باشد و در همین راستا مسئولیت مدیریت شهری ایجاد تحول در کالبد شهر است که باید با ظرفیت مردم و نخبگان گام‌های بزرگ برداشت.

زاکانی عنوان کرد: با تکیه بر نخبگان می‌توان امور شهر را پیش برد. یکی از مسئولیت‌های ما شناخت شبکه نخبگان شهر است تا از آنها بهره ببریم و در تمام اجزای شهرداری از جریان نخبگان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورا و شهردار تهران به شدت به نخبگان و فرهیختگان نیازمند هستند و دست نیاز خود را به سمت این گروه‌ها دراز کرده‌اند.

شهردار تهران تاکید کرد: یکی از مشکلات تهران بی هویتی در حوزه شهرسازی است. وقتی به حوزه مسائل اجتماعی وارد می‌شویم و به عدد ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران می‌رسیم، نمی‌توان نسبت به تربیت درست فرزندان خود آرامش داشته باشیم و باید برای رفع این مشکل فکری کنیم.

زاکانی افزود: نمی‌توان ۴ هزار کودک کار را دید و نسبت به آنها بی توجه بود.

وی افزود: در دوره گذشته برخی آقایان می‌گفتند که این یک نوع زیست است و این افراد هم در حال زندگی عادی خود هستند این در حالی است که این مسائل در حال آسیب به شهر هستند. در تهران در حوزه بهداشتی از روستاها عقب تر هستیم و میزان سرانه خدمات بهداشتی با جمعیت شهر قابل مقایسه نیست.

وی یادآور شد: ما در شهری هستیم که دائماً با آلودگی‌های مختلف روبرو هستیم و شهرداری وظیفه نقش آفرینی دارد چراکه این موضوع مستقیماً با سلامت شهروندان ارتباط دارد. یک موتور در شهر تهران ۷ برابر نسبت به شهرهای دیگر بیشتر آلودگی تولید می‌کند که برای حل آن باید به سمت موتور برقی برویم.

شهردار تهران بیان کرد: ما نیازمند دستگیری از سوی نخبگان هستیم چراکه ما در شهری ناایمن زندگی می‌کنیم که ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۳ گسل فعال دارد و همه این موارد نیاز به فکر دارد.