کمیسیون آموزش مجلس صلاحیت یوسف نوری را تایید کرد

گروه سیاسی الف،   4000906089

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رأی مثبت اکثریت اعضای کمیسیون به برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست امروز خبر داد.

کمیسیون آموزش مجلس صلاحیت یوسف نوری را تایید کرد

به گزارش ایرنا، «رضا حاجی پور» در توضیح نشست فوق العاده روز شنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور «یوسف نوری» گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در نشست امروز نمایندگان دغدغه‌های خود و مطالبات فرهنگیان از آموزش و پرورش را بیان کردند. همچنین مسائلی از قبیل اجرای رتبه بندی فرهنگیان، اصلاح وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش در نشست امروز بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در این نشست اعضای کمیسیون به ارتقای فضا و سرانه آموزشی در کشور، توزیع کتب درسی و بهبود محتوای آن و ساماندهی کلاس‌های حضوری و غیرحضوری دانش آموزان که موجب بلاتکلیفی خانواده‌ها شده تذکراتی را مطرح کردند.

حاجی پور افزود: در ادامه نشست هم وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مطالب مطرح شده از سوی نمایندگان پاسخ داد و برنامه‌های خود برای ساماندهی آموزش و پرورش را تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت بیشتر اعضای کمیسیون با رای مثبت خود برنامه‌ها، سوابق و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را تایید کرده و رضایت خود را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردا  ۷ آذرماه برگزار می‌شود.