وزیر ورزش و جوانان: پایین بودن سن ازدواج در سیستان و بلوچستان نیازمند کارگروه ویژه است  

گروه اجتماعی الف،   4000905059

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به پایین بودن سن ازدواج در سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری ضروری است کارگروه استانی برای بهبود وضعیت این حوزه در استان تشکیل شود.

وزیر ورزش و جوانان: پایین بودن سن ازدواج در سیستان و بلوچستان نیازمند کارگروه ویژه است  

به گزارش ایسنا سجادی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان سیستان و بلوچستان افزود: این استان دارای بیشترین آمار ازدواج و کمترین آمار طلاق است که آمار ارزشمند در حوزه جوانان محسوب می شود اما در زمینه پایین بودن سن ازدواج در آن باید اقدامات لازم در قالب کارگروه استانی انجام شود.

وی از کارگروه تخصصی برای اتمام پروژه های نیمه تمام در وزارت ورزش و جوانان خبرداد و گفت: در این کارگروه که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان هر استان برگزار می شود خودم حضور دارم که آنچه در بضاعت و منابعی که در حوزه ورزش و جوانان وجود دارد با مشورت و فوریت در دستور کار قرار می گیرد و بدنبال اجرا، اتمام و بهره برداری این پروژه ها در استان ها خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در سیستان وبلوچستان پروژه های ورزشی زیادی در یک دهه اخیر آغاز شده که اتمام آنها برای ورزش و جوانان یک تکلیف است که باید با تدابیر اندیشیده شده این پروژه ها در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اتفاقات مهم در سیستان و بلوچستان ورزش‌های آبی، دریایی و گردشگری است، تصریح کرد: بسیاری از رویدادهای دریایی زیبا را می توان در این استان داشت.

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از اتفاقات مهم ورزش قهرمانی است که هم برای فرد و هم برای مردم دارای اهمیت و غرور آفرین است.

وی با اشاره به هفته بسیج گفت: ورزش و بسیج ویژگی‌های مشترکی دارند که مهمترین آن جوان‌باوری و جوان‌یاوری است که می‌تواند با کمک آنها بر مشکلات مختلف غلبه کرد.

سجادی تاکید کرد: جوان باوری و جوان یاوری از جمله ویژگی‌های ورزش و بسیج است و با این روحیه می‌شود بر مشکلات غلبه کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت:جوانان چشم و چراغ کشورند و اگر می خواهیم مسایل فرهنگی جوانان را دنبال کنیم باید فرهنگ کهن کشورمان را جدی بگیریم.

وی افزود: خوشحالم که در هفته بسیح این توفیق به دست آمد که در خدمت جوانان عزیز سیستان و بلوچستان باشیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: مسوولان استانی زحمت زیادی برای جامعه ورزش و جوانان این استان می‌کشند و دغدغه آنان مشکلات جوانان است و نمایندگان این استان در مجلس میز همواره در ارتباط هستند و برای رفع موانع و مشکلات جامعه ورزش و حوزه جوانان قدم بر می دارند.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های است که هنوز گویش، لباس سنتی و مهمان نوازی منحصر به فرد و اصالت خود را حفظ کرده که اتفاق بسیار بزرگی است.

سجادی گفت: وجود اسطوره ها و بزرگان زیاد در این دیار و همچنین زبان و گویش و حفظ سنت ها باعث شده فرهنگ غنی ایرانی در سیستان و بلوچستان ماندگار شود. اگر می خواهیم مباحث فرهنگی جوانان را دنبال کنیم باید فرهنگ کهن ایران را جدی بگیریم. باید هر مکان و حوزه ای که به ورزش و امور جوانان مربوط می شود در وهله اول بحث فرهنگ اصیل ایرانی را درنظر داشته و سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: باید به ورزشکاران و جوانان خود مشورت دهیم که در زندگی دچار مشکل و سردرگمی نشوند. باید مراکز مشاوره برای جوانان تشکیل شود، بیانیه گام دوم یکی از اسناد مهم و ملاک ما است و باید اهداف این بیانیه عملی شود و در اداره کشور از جوانان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: هدف ما در معاونت امور جوانان استفاده بهینه از سمن ها است و اینکه سه هزار و ۷۰۰ سمن در کشور وجود دارد اتفاق خوبی است ولی باید با برنامه ریزی از این سمن ها برای توسعه کشور استفاده کنیم.