پایان انتظار ۲۱ ماهه عاشقان کربلا/ اولین گروه زائران عازم عتبات شدند +عکس

گروه فرهنگی الف،   4000904041

امروز پس از ۲۱ ماه از تعطیلی سفرهای زیارتی به عتبات، اولین گروه زائران کربلا در قالب کاروان حج و زیارت به عتبات مشرف شدند.

پایان انتظار ۲۱ ماهه عاشقان کربلا/ اولین گروه زائران عازم عتبات شدند +عکس

به گزارش فارس، امروز اولین گروه زائران عتبات پس از حدود دو سال وقفه از سفرهای زیارتی به کربلا، با بدرقه جمعی از مسؤولان سازمان حج و زیارت از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به نجف اشرف اعزام شدند.

این کاروان با ظرفیت حدود ۴۰ نفر از هفته‌های گذشته تکمیل شده بود که امروز چهارم آذرماه، زائران از تهران عازم عراق شدند.

با توجه به تصمیم مسؤولان ستاد کرونا، همه زائران باید دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده باشند و‌حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز آزمایش کرونا داده و‌ برگه جواب منفی تست PCR را به همراه داشته باشند.

 

نخستین کاروان عتبات که به صورت رسمی به عراق اعزام می‌شود، در قالب سفر یک هفته‌ای پیش‌بینی شده و رفت و بازگشت زوار به صورت هوایی است که هزینه این سفر برای هر زائر حدود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

 

به گفته مجتبی حیدری، مدیرعامل شرکت مرکزی کارگزاران استان تهران، زائران در این کاروان به صورت هوایی و با پرواز قشم ایر به عراق اعزام شدند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان آذرماه، سفرهای زیارتی به کربلا برنامه‌ریزی شده است و هر روز حداقل یک کاروان به عراق اعزام خواهد شد.

 اسفند ۹۸ آخرین اعزام زائران به عتبات بود که با شیوع کرونا مرزها بسته و سفر به عتبات نیز به حالت تعلیق درآمد. تا اینکه امروز اولین‌گروه زوار تهرانی در قالب کاروان رسمی به عتبات اعزام شدند .