نظر بهروز افخمی درباره فیلم‌های اصغر فرهادی | همه‌اش شبیه شوکران من است!

گروه فرهنگی الف،   4000902107

بهروز افخمی در برنامه «جهان‌آرا» گفت: آثار اصغر فرهادی تکراری شده که آن هم شباهت‌های زیادی به «شوکران» دارد که خودم ساخته‌ام.

نظر بهروز افخمی درباره فیلم‌های اصغر فرهادی | همه‌اش شبیه شوکران من است!

به گزارش همشهری، بهروز افخمی، کارگردان سینما در برنامه «جهان‌آرا»، از آخرین ساخته اصغر فرهادی؛ «قهرمان» گفت. او در بخشی از سخنانش، با اشاره به «قهرمان» اصغر فرهادی، گفت: من فیلم «قهرمان» را ندیده‌ام. راستش فیلم قبلی فرهادی را هم ندیدم، یعنی بعد از «فروشنده» دیگر فکر کردم حوصله دیدن فیلم‌های فرهادی را ندارم. در این سن و سالی که من هستم اگر قرار باشد همه فیلم‌های مهم را ببینم از جاهای دیگر وقت کم می‌آورم و به نظرم می‌آید که فیلم‌های مهم دیگر برای من مهم نیستند.

افخمی افزود: فکر می‌کنم فرهادی تکراری شده است. یک داستان را دائما می‌گوید که آن داستان هم شاید بشود گفت شباهت‌های زیادی، به جان و مایه اصلی «شوکران» دارد که خودم ساختم. یعنی تماشاچی در طول فیلم، در نیمه اول فیلم، تصوری پیدا می‌کند و آرام‌آرام در نیمه دوم فیلم می‌فهمد که اشتباه کرده و از لحاظ اخلاقی مرتکب گناه شده و در مورد دیگران قضاوت اشتباهی کرده است. مسائلی که در «شوکران» پیش می‌آمد و در پایان تماشاچی احساس می‌کرد گناه‌کار است