اختراع آیفون شیشه‌ای توسط اپل

گروه فناوری الف،   4000830112

شرکت اپل اختراع یک آیفون شیشه‌ای با صفحه نمایش دو طرفه را ثبت کرده است.

اختراع آیفون شیشه‌ای توسط اپل
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از technologianews، در هشت سال گذشته، اپل پتنت‌هایی را برای دستگاه‌های بالقوه آینده خود با پوششی تمام شیشه‌ای ثبت کرده است. حال سوال این است از آنجایی که این غول فناوری از سال ۲۰۱۳ روی این نوع اختراع کار می‌کند آیا به زودی آیفونی از جنس شیشه را خواهیم دید؟ اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا به تازگی و به طور رسمی حق اختراع ساخت دستگاه‌های تمام شیشه‌ای مانند آیفون و اپل واچ را به شرکت اپل اعطا کرد.

آیفون شیشه‌ای

مشخصات احتمالی آیفون تمام شیشه‌ای آینده 

طبق تصاویر پیوست شده در پتنت، آیفون آینده با یک قاب شیشه‌ای شش طرفه احاطه شده است که حجم داخلی را تعیین می‌کند، از جمله یک تکه شیشه برای قسمت بالایی و یک قطعه شیشه برای پایین این گوشی هوشمند. محفظه شیشه‌ای شش ضلعی آیفون آینده باعث می‌شود تا شکل گوشی مانند یک منشور شش ضلعی شود. اما هنوز نمی‌دانیم که آیا هر شش طرف به عنوان صفحه نمایش لمسی یا حتی صفحه نمایش کار می‌کنند یا خیر.

در تصاویر منتشر شده از این پتنت مشخص است که رابط سنتی آیفون در جلوی تلفن همراه قرار دارد، در حالی که در قسمت پشتی صفحه نمایش شیشه‌ای دیگری با اعلان دریافت تماس تلفنی مشاهده می‌شود که به این معنی است که امکان استفاده از پشت دستگاه به عنوان یک صفحه ثانویه، که به آیکون‌ها اجازه می‌دهد در هنگام کشیدن انگشت در چندین سطح حرکت کنند، امکان پذیر است و این قابلیت را دارد که آیکون‌ها یا هر صحنه متحرک دیگری به عنوان نواری که دور دستگاه می‌پیچد، ظاهر شود.

گوشی آیفون

بنا به گزارش‌ها چهار طرف دیگر دستگاه می‌تواند از یک تکه شیشه یا چند تکه متصل به یکدیگر تشکیل شود البته هنوز نمی‌دانیم که از آن برای نمایش یا لمس استفاده می‌شود یا خیر. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند برای کاهش یا افزایش صدای موسیقی یا محتوا، به کناره‌های تلفن ضربه زده یا آن را لمس کند. در جدیدترین تصویر ثبت اختراع اپل، نموداری از نحوه ساخت اپل واچ آینده تماماً از شیشه هم آورده شده است. همچنین تصویر دیگری از رایانه رومیزی اپل وجود دارد که با طراحی شیشه‌ای در هر طرف ارائه می‌شود و باعث تعجب و کنجکاوی کاربران شده است.