پیگیری قضایی سقوط مادر و نوازد ۲۷ روزه‌اش درون چاه فاضلاب!

گروه اجتماعی الف،   4000827014

دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه درخصوص حادثه سقوط بانوی کرمانشاهی درون حفره چاه فاضلاب بیانیه ای صادر کرد.

پیگیری قضایی سقوط مادر و نوازد ۲۷ روزه‌اش درون چاه فاضلاب!

دراین بیانیه عنوان شده که هفته گذشته فیلمی از حادثه ای تلخ در فضای مجازی منتشر شد. حادثه ای که در آن یک مادر کرمانشاهی به همراه نوزاد ۲۷ روزه اش حین راه رفتن در پیاده رو به ناگاه با فرونشست زمین به داخل حفره ای فرو می رود.

به گزارش ایسنا، هرچند طبق فیلم منتشر شده، این مادر و نوازدش به سرعت توسط اطرافیان از درون چاه فاضلاب سه متری که در آن افتاده بودند، نجات پیدا کردند و خوشبختانه آسیبی ندیدند، اما پرونده این حادثه با توجه به ابعاد آن روی میز دادسرای استان قرار گرفت.

براین اساس دادستان کرمانشاه دستور پیگیری این پرونده را صادر کرد و باتوجه به اهمال پیمانکار شهرداری در عدم پر کردن این چاه از رده خارج شده، موضوع در دادسرا در حال بررسی کاملتر است.

دادستان کرمانشاه ضمن تاکید بر شناسایی هرچه سریعتر مقصرین و مسببین این حادثه، بر مجازات آنها تاکید دارد.

توضیحات شهرداری منطقه یک کرمانشاه در خصوص سقوط یک شهروند به درون چاه

بیژن مرادی شهردار منطقه یک کرمانشاه نیز در خصوص این حادثه اظهار داشت: ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد در خیابان گلسرخ کرمانشاه یکی از شهروندان پس از فرو ریخت قسمتی از پیاده‌رو به درون یک چاه از رده خارج شده سقوط می‌کند.

وی افزود: این چاه‌ها مربوط می‌شود به چاه‌های دفع فاضلاب خانگی که پیش از ساخت و تاسیس شبکه فاضلاب شهری توسط مالکین احداث شده است.

شهردار منطقه یک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته که منازل مسکونی این منطقه ساخته شده، برای دفع فاضلاب خانگی چاه‌های دفع فاضلاب جذبی حفاری می‌کردند. پس از ایجاد شبکه فاضلاب شهری در این مناطق این چاه‌های دفع فاضلاب توسط مالکین از رده خارج شدند و باید خود مالک این چاه‌ها را خاکریزی و پر می کردند که بعدها دچار ریزش دهانه نشود.

وی اظهار کرد: از سال‌های گذشته تاکنون در معابر منطقه هیچ اثری از این گونه چاه‌ها مشاهده نشده و از طرفی تاکنون توسط مالکین این منطقه به شهرداری از وجود چنین طرح‌هایی اطلاع‌رسانی نشده که شهرداری برای رفع خطر و پر کردن این چاه‌ها اقدام کنند.

شهردار منطقه یک شهرداری کرمانشاه گفت: پس از این اتفاق تمامی پلاکهای ثبتی سطح منطقه‌ یک به صورت کتبی اخطار شد که اگر در گذشته از چاه‌های فاضلاب جذبی استفاده می‌کردند به شهرداری اعلام کنند که با همکاری مالک این عملیات خاکریزی و پر کردن آن سریع انجام شود.

در کلیپ منتشر شده از این حادثه، زنی که نوزادش را در آغوش دارد، هنگام راه رفتن در پیاده‌رو به نگاه زیر پایش خالی شده و درون چاهی فرو می‌رود.