سلیمانی: شورای ششم تهران قدم‌های خوبی را برای بانوان برخواهد داشت

گروه اجتماعی الف،   4000826111

عضو شورای شهر تهران گفت: نگاه شورای ششم به زنان و مسائل آن‌ها براساس عدالت و فارغ از هرگونه نگاه جنسیت‌گرایی است.

سلیمانی: شورای ششم تهران قدم‌های خوبی را برای بانوان برخواهد داشت

نرجس سلیمانی، نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستور رئیس جمهور برای محرومیت زدایی زنان اظهار کرد:  رییس جمهور دستوری خطاب به خانم خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جهت محرومیت زدایی زنان و تدوین یک برنامه عملیاتی دادند که من متن کامل آن را مطالعه نکردم اما تصور من این است که رییس جمهور خواستار تدوین برنامه‌ای قابل اجرا و مناسب برای حقوق بانوان است.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا  شورای شهر تهران هم به عنوان یک نهاد نظارتی و اجتماعی  وظیفه آن سیاست گذاری و نظارت بر حسن اجرای کارهای شهرداری است و حتما در رابطه با مسائل مربوط به زنان برنامه های خوبی ارائه خواهد داد و و سعی کردیم نظارت ویژه داشته باشیم؛ نگاه شورا به زنان و مسائل آنها براساس عدالت، حقوق اسلامی و فارغ  از هرگونه نگاه جنسیت‌گرایی است.

نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران  تصریح کرد: اگر خاطرتان باشد، در شروع کار شورا ما برای تعیین شهردار حتی یک خانم هم معرفی کردیم و این دوره از شورا  درصدد  این است که قدم‌های مناسبی برای بانوان بردارد؛ زیرا قشر مهم جامعه هستند و باید این موضوع بیشتر دیده شود، در شورای ششم چنین موضوعاتی جبران خواهد شد.

سلیمانی یادآور شد: متاسفانه وضعیت جسمی، روحی و روانی بانوان ما وضعیت مطلوبی ندارد البته مدیریت شهری در دوره های قبل سعی کرده که دغدغه خود را با ایجاد مجموعه هایی همچون شهربانو و ستاد توانمندی خانواده و بانوان نشان دهد اما از نظر ما کافی نیست. مشکلات و موضوعات مربوط  به بانوان باید در سطح نگاه ملی باشد که اراده ملی می طلبد تا بهتر مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه درباره موضوع شفافیت و اهمیت اجرایی شدن آن، گفت: شفافیت مبتنی بر وجوه و اصول است، وجود شفافیت استانداردهایی دارد که بسیار گسترده است همچنین در دسترس بودن گزارشات و آشکارسازی مدارک اصول شفافیت را تشکیل می دهند، اعضای شورای ششم همگی بر این موضوع اتفاق نظر دارند، در روز اول شورا وُیسی از بنده و آقای چمران منتشر شد که یادداشتی در این خصوص داشتم که دقیقا درباره شفافیت بود، امیدواریم این شفافیت سرلوحه همه مسائل نظارتی در ارگان‌هایی همچون مجلس و شورا قرار گیرد تا مردم بتوانند بهتر با موضوعات در ارتباط باشند.

نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از مهمترین روش‌ها استفاده از روش های کارآمد حسابداری و حسابرسی و امور کارشناسی است، اگر مردم به فرایند شورا دسترسی داشته باشند، می توانند بررسی بهتر داشته باشند و مطالبه کنند؛  اساس ماهیت شورا نظارت است اما این نظارت بر کار شهرداری از طریق ارتباط با شهردار انجام می شود.

سلیمانی در پایان بیان کرد: کمیسیون نظارت و حقوقی همانطور که از نامش پیداست، از دو بخش نظارت و حقوقی تشکیل می شود که شامل نظارت میدانی و بررسی لوایح و طرح ها است، بسیاری از طرح ها در کمیسیون ها در حال بررسی و کنترل است که وقتی به مرحل خوبی برسد رسانه ها را در جریان خواهیم گذاشت.