طرح احسان حدادی برای خانه‌دار شدن ورزشکاران؛ به جای پاداش، مسکن بدهیم

گروه ورزشی الف،   4000821055
طرح احسان حدادی برای خانه‌دار شدن ورزشکاران؛ به جای پاداش، مسکن بدهیم

قهرمان پرتاب دیسک آسیا گفت: زمین‌های زیادی داریم که می‌توانیم با زیربنای کم، منزل مسکونی در اختیار ورزشکاران قرار بدهیم.

به گزارش ایسنا، احسان حدادی در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران گفت: اتفاق قشنگی بود که خدا را شکر با حضور ورزشکاران و قهرمانان عزیز باشکوه‌تر شد. امیدوارم تمام کسانی که عضو این کمیسیون می‌شوند و فعالیت خود را شروع می‌کنند، با موفقیت این کار  را انجام بدهند چون ورزشکاران و قهرمانان توقعات به جایی دارند که متاسفانه در سالیان گذشته انجام نشده اما من و تمام قهرمانانی که حضور پیدا کرده‌اند از جنس ورزش هستیم و امیدوارم اگر انتخاب شدم کار مثمرثمری انجام بدهم.

او در مورد تاثیر کمیسیون ورزشکاران در پیگیری خواسته‌های ورزشکاران گفت: می‌توان در کمیسیون کارهای زیادی انجام داد. اساسنامه فارسی و انگلیسی کمیسیون را مطالعه کرده‌ام و جای کار  زیاد است. اگر این تیم بخواهد کار کند، می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزد. اگر وارد شوم برنامه‌ خوبی دارم که با کمک قهرمانان، طرح دهکده المپیک قهرمانان را پیگیری می‌کنیم.

حدادی در توضیح ایده خود برای خانه‌دار شدن ورزشکاران گفت: به قهرمانان ملی می‌گویند اگر مدال المپیک بگیرید یک واحد آپارتمان در شهر تهران در اختیار شما قرار می‌گیرد. هزینه ساخت را  از خود ورزشکار بگیرند اما زمین می‌ماند که زمین‌های زیادی در تهران  داریم؛ هم استادیوم آزادی و هم زمین‌های دیگری داریم که می‌توانیم با زیربنای کم، منزل مسکونی در اختیار ورزشکاران قرار بدهیم. این کاری حرفه‌ای است که من خیلی در مورد آن  فکر کرده‌ام و اگر به کمیسیون ورود کنم آن را دنبال می‌کنم تا هم این بار جایزه سنگین دو سه میلیاردی که به ورزشکاران می‌دهند و هم دغدغه هزینه پای سکو را برداریم و بگوییم هر کسی قهرمان المپیک شد، کلید خانه‌اش آماده است و هر وقت به فرودگاه رسید قبل از اینکه عرقش خشک شود، کلید را بگیرد.  

او در پاسخ به این سوال که آیا این طرح در حد ایده است یا کارهایی در مورد آن  انجام شده؟ بیان کرد: من و تمام قهرمانان ارتباطات مختلفی با ارگان‌های مختلف داریم. قطعا قهرمانان تنها قشری از جامعه هستند که باعث شادی مملکت می‌شوند، یعنی تنها قشری در کشور که در همه جای دنیا می‌توانند پرچم کشور را بالا ببرند، قهرمانان ملی هستند. ما زمین‌های منابع طبیعی داریم، یعنی زمین‌های ملی و  تنها قشری که می‌توان این زمین‌ها را به آنها اختصاص داد، قهرمانان ملی هستند تا از این پتانسیل استفاده کنند و صاحب منزل مسکونی شوند.  

او افزود: اگر  دوستانمان در وزارت ورزش و بقیه دوستان در کمیته ملی المپیک پای کار بیایند این کار انجام می شود، چون الان مسکن دغدغه تمام وزشکاران است. با دو میلیاردی که جایزه می‌دهند می‌توانید  ۱۰۰ متر خانه تهیه  کنید؟ من هم با دوستانم در جاهای مختلف صحبت کرده‌ام، کارشدنی است اما نیاز دارد همه فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش  و خود قهرمانان پای کار بیایند.  فقط  باید بخواهیم. نوجوانی هم وقتی بداند اگر روزی قهرمان المپیک  و بازیهای آسیایی شود، صاحب خانه می‌شود، انگیزه می‌گیرد. اگر  به کمیسیون ورود کنم تمام هدفم این است که  با دوستان این کار را انجام بدهیم. همیشه می‌گویم انجام یک کار مفید برای جامعه ورزش خیلی بهتر از این  است که چندین کار را مطرح کنیم اما انجام ندهیم.

دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن و قهرمان پرتاب دیسک آسیا در مورد اینکه عملکرد دوره اول کمیسیون ورزشکاران با انتقاد برخی از اهالی ورزش روبرو بود، گفت: در دوره اول تمام  قهرمانان بزرگ حضور داشتند. زمانی که ۱۰، ۱۵ دکتر در یک اتاق باشند، کار خیلی سخت می‌شود. وقتی  ۱۵ قهرمان المپیک را در جایی جمع کنی، کار سخت می‌شود اما فکر می‌کنم هر  کسی مقداری کوتاه بیاید، کار جمع می‌شود. من اگر انتخاب شوم نوکر جامعه ورزش هستم و اگر انتخاب نشوم باز هم کمک می‌کنم. به آقای بهداد سلیمی و دوستان گفتم اگر انتخاب شوم اصلا چنین توقعی ندارم که حتما در کمیته اجرایی یا دبیر باشم. هیچ کاری برایم فرقی ندارد. اگر  ورود کنم به همه  می‌گویم شما وظیفه دارید کاری انجام بدهید. تمام هم وغم من هم انجام یک کار است که چهار سال بعد که بیرون آمدیم بگویند دمشان  گرم. اگر هم انجام نشود به رسانه‌ها می‌گویم که خواستم این کار را بکنم اما دوستان نگذاشتند چون حداقل قضیه مسکن ورزشکاران باید در این کمیسیون انجام شود.  

حدادی در مورد عملکرد ضعیف خود در المپیک توکیو گفت: در توکیو مشکل کمر داشتم و نتوانستم  کار خاصی انجام بدهم. اگر برای بازی‌های آسیایی اتفاقی نیفتد دنبال پنجمین مدال هستم و بعد از آن عرصه را به جوانان واگذار می‌کنم.