بورس جان گرفت؟

گروه اقتصادی الف،   4000820014

درحالی که در هفته جاری، وضعیت نا به سامان بازار سرمایه پای رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد را به مجلس باز کرد، روند حرکت این بازار برخلاف هفته قبل صعودی شد و شاخص کل بورس توانست از مرز یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد نیز گذر کند.

بورس جان گرفت؟

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه هفته جاری را صعودی آغاز کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس در روز شنبه با ۴۲ هزار و ۲۲۱ واحد افزایش رقم یک میلیون  و ۴۴۰ هزار واحد را ثبت کرد. فرابورس نیز دراین روز روندی صعودی داشت و توانست با ۵۰۷ واحد افزایش به کانال ۲۰ هزار واحد بازگردد و رقم ۲۰ هزار و ۳۶۰ واحد را ثبت کنند.

اما در روز یکشنبه بازار  دوباره ریزشی شد؛ به طوری که شاخص کل بورس در این روز ۹۶۸۹ واحد کاهش یافت و به رقم یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید. روند حرکت شاخص کل فرابورس نیز در این روز نزولی بود به طوری که با ۱۲۸ واحد کاهش در رقم ۲۰ هزار و ۲۳۱ واحد ایستاد.

بورس در روز دوشنبه (۱۷ آبان) نوسانی شد؛ به طوری که شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات تا یک میلیون و ۴۲۶ واحد کاهش یافت اما در نهایت توانست با ۳۴۹۹ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد را ثبت کند. در این روز شاخص کل فرابورس با ۱۱۷ واحد افزایش تا رقم ۲۰ هزار و ۳۴۹ واحد صعود کرد.

روند حرکت شاخص کل بورس در روز سه شنبه صعودی بود؛ به طوری که در این روز شاخص کل بورس ۱۳ هزار و ۲۹۸ واحد افزایش یافت و تا رقم یک میلیون و ۴۴۷ واحد صعود کرد. در این روز شاخص فرابورس هم توانست با ۲۲۳ واحد افزایش رقم ۲۰ هزار و ۵۷۲ واحد را ثبت کند.

در نهایت در روز چهارشنبه بازار سرمایه توانست با چراغ سبز به هفته پایان دهد و شاخص کل بورس با ۸۸۵۵ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحد را ثبت کند. شاخص کل فرابورس نیز در این روز ۷۴ واحد افزایش یافت و به رقم ۲۰ هزار و ۶۴۷ واحد رسید.

روند حرکت بازار سرمایه در حالی صعودی شد که روز سه شنبه (۱۸ آبان) مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار و همچنین سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی برای پاسخگوی در مورد وضعیت بازار سرمایه نزد نمایندگان رفتند. عشقی در این روز از لزوم برنامه ریزی برای مدیریت نوسانات کوتاه مدت، برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار بدهی و همکاری بورس و بانک مرکزی، رشد سودآوری ۷۰ درصدی شرکتهای فعال بورسی و تسریع وضعیت شرکتهای حقوقی سخن گفت.

همچنین سید احسان خاندوزی بر این نکته تاکید کرد که کمک به سرمایه گذاران خرد وظیفه دولت است و وضعیت بازار سرمایه با همکاری همه وزارتخانه ها بهبود می یابد.