گاز گرفتگی در غار جان ۴ نفر را گرفت

گروه حوادث الف،   4000819145

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت: عملیات جستجو و نجات ۶ شهروند که در داخل غار در ارتفاعات روستای چاه نسر بخش میان جلگه نیشابور گرفتار گازگرفتگی و مسمومیت شده بودند ۴ فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت.

گاز گرفتگی در غار جان ۴ نفر را گرفت

به گزارش فارس، اسماعیل شاه بیگی اظهار کرد: پس از اعلام مرکز مدیریت و کنترل عملیات هلال احمر استان(EOC) مبنی بر گازگرفتگی ۶ شهروند(۳ نفر غیربومی) در داخل غاری در ارتفاعات روستای چاه نسر بخش میان جلگه، هماهنگی لازم با دبیر ستاد بحران شهرستان، رئیس مرکز اورژانس، مدیرعامل آتش‌نشانی، بخشدار میان جلگه و مرکز ۱۱۰ جهت اعزام تیم‌های تخصصی صورت گرفت که این مهم با حضور به موقع عوامل همکار اورژانس ۱۱۵ و تیم تخصصی سازمان آتش‌نشانی نیشابور آغاز شد.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور افزود: در این عملیات مشترک که با حضور عوامل آتش‌نشانی، اورژانس، تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیشابور، عوامل انتظامی و اهالی روستا از ساعت یک بامداد روز چهارشنبه آغاز شد، عوامل عملیاتی به دلیل صعب العبور بودن راه بخشی از مسیر را پیاده طی طریق کردند و پس از رسیدن به موقعیت حادثه با برپایی کارگاه و ۷ ساعت عملیات طاقت‌فرسای امداد در کوهستان دو مصدوم را نجات دادند که به مرکز درمانی انتقال یافتند.

وی اظهار تأسف کرد: به دلیل کمبود اکسیژن و وجود گازهای سمی در داخل غار چهار نفر جان باخته بودند که توسط امدادگران پیکر ایشان به بیرون غار منتقل شد.

شاه بیگی از معاون استاندار و فرماندار نیشابور، دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی، رئیس مرکز فوریت‌های ۱۱۵، فرماندهی پلیس، اهالی شریف روستا و نجاتگران حاضر و پشتیبان جمعیت هلال احمر نیشابور قدردانی کرد.