اجتماع میدانی یوم الله ۱۳ آبان در تهران/ تاکید بر ضرورت هوشیاری ملت‌های منطقه برابر توطئه‌های آمریکا

گروه سیاسی الف،   4000813031 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مراسم اجتماعی میدانی به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان با حضور گسترده مردم در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

 اجتماع میدانی یوم الله ۱۳ آبان در تهران/ تاکید بر ضرورت هوشیاری ملت‌های منطقه برابر توطئه‌های آمریکا

به گزارش فارس، مراسم اجتماعی میدانی به مناسبت یوم الله 13 آبان روز ملی استکبارستیزی و با شعار محوری «ایستادگی و مقاومت ملت ایران ، رمز افول سلطه استکباری آمریکا» در تهران و در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا با حضور اقشار مختلف مردم،‌ دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شد.

این مراسم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با فاصله گذاری اجتماعی به صورت چینش صندلی‌ها  برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه بود.

اجرای سرود گروهی دانش‌آموزی، رزم نوازی دژبان ارتش و برپایی غرفه‌های مختلف تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی از جمله برنامه‌هایی است که در این مراسم اجرا شد.

 

در بخشی از این راهپیمایی، بیانیه تشکل‌های دانشجویی در اعلام برائت از آمریکا، اسرائیل و انگلیس قرائت شد. همچنین دانش‌آموزان با سر دادن شعارهایی برای نابودی داعش و استکبار جهانی اعلام کردند که تا پایان جان برای حفظ آرمان‌های انقلاب خواهیم ایستاد.

 

 

** دادگاه جنایتکاران جهان برپا شد

از حاشیه‌های این تجمع مردمی، برپایی دادگاه محاکمه سران جنایتکار جهان است که در مجاورت این دادگاه زندانی به صورت نمادین تعبیه شده بود که در آن جنایتکاران آمریکایی و اسرائیلی و انگلیسی محبوس شده بودند.

همچنین این دادگاه به شکایت مردمی از جنس اعتراض نسبت به جنایات استکبار جهانی رسیدگی می‌کرد.

** قطعنامه پایانی: شکست در غرب آسیا نشانه سرعت گرفتن «افول آمریکا» است

قطعنامه تظاهرات سراسری و اجتماع مردمی یوم الله سیزدهم آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی صبح امروز پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ همزمان با برگزاری این مراسم در سراسر کشور در 8 بند قرائت شد.

متن این قطعنامه به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ (سوره هود آیه۱۱۳)

خداوند کریم و نعیم را سپاسگزاریم که به ملت ایران توفیق داد در پرتو نعمت 'اسلام' و 'ولایت' و رهبری‌های حکیمانه و پیامبرگونه حضرت امام خمینی و خلف صالح و شایسته ایشان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، پرچمدار احیای 'تمدن نوین اسلامی' در عصر 'طاغوت و جاهلیت مدرن' گردند و الگوی نجات بخشی از زندگی عزتمندانه، شرافتمندانه و رو به سوی فلاح و رستگاری را پیش‌روی جامعه بشری بگشایند.

اینک در لحظات شورانگیز و غرورآفرین گرامیداشت سیزدهم آبان ماه 'روز ملی مبارزه با استکبار جهانی' و در شرایطی که 'افول امریکا' با شکست راهبردها و سیاست‌های منطقه‌ای کاخ سفید و خروج نظامیان تروریست این کشور از افغانستان و به فضل الهی از غرب آسیا و نیز فروپاشی تدریجی لیبرال دموکراسی غربی پدیدار شده است و طنین 'مقاومت و استکبارستیزی ملت ایران'، پیش روندگی انقلاب اسلامی و اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پرتو 'بیانیه گام دوم انقلاب' را به حقیقتی انکارناپذیر تبدیل کرده است؛ ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری و دشمن‌شکن ۱۳ آبان ماه، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی و ولایی 'الله اکبر' و 'خامنه ای رهبر' به جهانیان اعلام می‌کنیم:

1- ملت مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی امام  راحل؛ تبعیت از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را رمز موفقیت و ضمانت پیش‌روندگی انقلاب اسلامی دانسته و بر پایبندی به اصل ماندگار و مترقی 'ولایت فقیه' به عنوان مبنای اساسی عزت و اقتدار ایران اسلامی، همبستگی و وحدت ملی را تکلیف شرعی آحاد مردم، مسئولین و جناح‌های وفادار به انقلاب و رکن رکین موفقیت‌ها و پیروزی‌های ایران اسلامی دانسته و هرگونه اقدام و عمل تفرقه افکنانه و وحدت شکنانه در کشور را محکوم می نماید.

2- ما ملت مقتدر و استکبار ستیز ایران، ضمن بی اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر و در رأس آن، رژیم تروریست و جنایتکار امریکا، خروج عهدشکنانه آمریکایی ها از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه کاخ سفید علیه نظام و ملت ایران با تحمیل جنگ گسترده روانی، رسانه‌ای و اقتصادی را تجربه‌ای بزرگ در این عرصه دانسته و از آنجا که رایزنی‌ها برای آغاز مرحله جدید مذاکرات هسته‌ای با رعایت اصل عزت، حکمت، مصلحت و اقتدار ایران اسلامی به مراحل نهایی نزدیک شده است، مواضع حکیمانه و هوشمندانه رهبر عظیم الشأن انقلاب و 'قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران' مصوب مجلس شورای اسلامی را نقشه راه مذاکرات پیش‌رو دانسته و بر لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و راستی‌آزمایی انتفاع ملت ایران از آن و تعهد امریکایی‌ها بر عدم عهدشکنی مجدد و تداوم روند شیطنت‌آمیز گذشته بعنوان خواسته و مطالبه حق و خدشه‌ناپذیر خود تاکید می‌کنیم.

 

 

3- ماجرای حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین کشور را توطئه‌ای شوم و ساخته و پرداخته افکار مزدوران امریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار، تولید نارضایتی و عصبانیت در جامعه، ایجاد فتنه و آشوب خیابانی می‌دانیم که در برخورد با دیوار مستحکم بصیرت و هوشمندی مردم ایران و اقدام جهادی و سریع دولت مردمی ناکام ماند، ضمن محکوم کردن این اقدام پلید، از دولت و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم با بهره‌مندی از جوانان انقلابی و بکارگیری تمهیدات و ساز و کارهای جدی 'پدافند و امنیت سایبری و حفاظت زیرساخت‌های کشور' را تقویت و از آسیب‌پذیری‌های این حوزه برابر توطئه‌های دشمن، پیشگیری و جلوگیری نمایند.

4- شکست راهبردها و سیاست‌های امریکا در غرب آسیا و خروج خفت‌بار نظامیان تروریست این کشور از افغانستان، عراق و سوریه را نشانه 'سرعت گرفتن افول امریکا' و نتیجه قدرت مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه تحت گفتمان مقاومت، وحدت و استکبارستیزی ملت ایران دانسته و بر ضرورت هوشیاری و هوشمندی ملت‌های منطقه برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های کاخ سفید مانند آنچه در صحنه جنایات تروریستی اخیر در مساجد افغانستان و در حین برگزاری نماز جمعه اتفاق افتاد، تاکید می‌نماییم.

5- حمایت همه جانبه خود از آرمان قدس و مقاومت اسلامی فلسطین و همچنین حماسه آفرینی‌های حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، مجاهدان بحرین و بسیج مردمی عراق و سوریه به عنوان 'ارتش قدرتمند امت اسلامی' برابر 'نظام سلطه و صهیونیسم جهانی' و 'ارتجاع منطقه ای' را اعلام و هرگونه اقدام برای تضعیف آنان را بازی در زمین دشمنان قسم‌خورده اسلام عزیز و پیامبــر اعظم دانسته و ضمن محکومیت اقــدام خیانت‌بار برخی دولت‌های منطقه در عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی و مشروعیت بخشی به آن و تفرقه بین کشورهای اسلامی، به سردمداران این دولت‌ها هشدار می‌دهیم، با تمکین خواست و اراده ملت‌های خود در حمایت از فلسطین مظلوم و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی، نسبت به این اقدام ننگین تجدید نظر و ادامه روابط با اشغالگران قدس را متوقف سازند.

 

 

6- با ارج نهادن به اقدام هوشمندانه، انقلابی و تاریخی تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال ۱۳۵۸ از مجلس و دولت محترم می‌خواهیم در راستای رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم آشنایی نسل جوان و جدید جامعه با توطئه‌های امریکا در ایران، استفاده از مضامین اسناد لانه جاسوسی شیطان بزرگ در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را به سرعت در دستور کار قرار داده و مانع فراموشی عملکرد شیطانی، خباثت‌گونه و جنایت‌کارانه امریکایی‌ها در جامعه اسلامی شوند.

7- استقرار دولت سیزدهم با شعار 'دولت مردمی برای ایران قوی' را فرصتی ارزشمند و راهبردی برای خدمت صادقانه و مجاهدانه به مردم قلمداد و از دولت خدمتگزار می‌خواهیم با اقتداء به امامین انقلاب اسلامی و نصب العین قرار دادن آرمان‌ها و شعارهای بلند انقلاب، همت و تلاش همه جانبه خود برای مقابله قاطعانه با جنگ اقتصادی و تحریم دشمن را به کار گرفته و با آسیب شناسی و تجویز نسخه‌های کارآمد و موفق برای قوی ساختن ایران؛ رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

۸- با تعظیم به مقام شامخ شهیدان بویژه سیدالشهدای مقاومت اسلامی، سردار دل‌ها 'سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی'  و 'شهید ابومهدی المهندس' تاکید می‌کنیم مجاهدان مقاومت با زنده نگهداشتن 'مکتب حاج قاسم سلیمانی' تا انتقام خون این شهیدان عزیز از آمریکا و خیانتکاران از پای نخواهند نشست.

** حضور دختر شهید سلیمانی در جایگاه سخنرانی سردار سلامی

همزمان با راهپیمایی 13 آبان امسال در تهران مقابل لانه جاسوسی آمریکا، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

از حاشیه این سخنرانی می‌توان به حضور زینب سلیمانی فرزند شهید سپهبدقاسم سلیمانی در کنار جایگاه سخنرانی سردار سلامی اشاره کرد.

 

 

** بازسازی عملیات خنثی سازی توطئه آمریکا در دریای عمان

یکی از حاشیه های دیگر این مراسم در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، اسارت نمادین سربازان آمریکایی و بازسازی عملیات خنثی سازی توطئه آمریکا در دریای عمان بود.

 

** آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند مدام از ایران شکست بخورند/ آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورهای عالم

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزارم که در این روز الهی، در این مکانی که یکی از حماسه‌های جاودان و بزرگ تاریخ اسلامی و انقلاب اسلامی یعنی خاتمه دادن به حضور سلطه‌طلبانه استکبار با محوریت آمریکا رخ داده است، توفیق حضور در جمع خواهران و برادران مومن و انقلابی و مقاوم این سرزمین را یافته ام.

وی افزود: امروز برای ملت ایران روز پیروزی بزرگی است، غلبه بر بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی آمریکا است. 13 آبان 1358 در آن هنگام که آمریکا در اوج قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی خود به سر می‌برد و هنوز ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند سازه‌های عظیم قدرت امروزی خویش را ایجاد نکرده بود، انقلابی بزرگ در بطن و متن آن انقلاب اسلامی شکل گرفت.

سرلشکر سلامی ادامه داد: این شجاعت و ایستادگی در فضای آن روز جهان یکی از شگفت‌انگیزترین واقعیت‌های تاریخی هم برای بشر و هم برای ملت ایران است. ما با آمریکایی درگیر شده بودیم که تاریخ عالم و جغرافیای جهان در نقطه به نقطه آن از تجاوزگری‌ها و مداخلات تهاجمی و اشغال‌ها و کودتاها لبریز بود و رنج می‌برد.

 

 

فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ‌افروزی آمریکا در جهان، گفت:بیش از 40 جنگ بزرگ در 40 نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است. او علیه اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی، شرق دور، خاور میانه و روسیه در همه جا جنگیده است. بیش از 8 میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکا است. بیش از 200 مداخله در امور داخلی کشورها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی و فتنه‌های داخلی محصول سیاست یک ابرقدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بوده با گسترش قدرت نظامی، اهداف سیاسی را دنبال کند. 750 پایگاه نظامی آمریکا در جهان هرکدام با دایره‌ای از یک تأثیر سیاسی تلاش کرده است تا سیطره سیاسی فراگیری را در جهان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورهای در تمام عالم بوده است، گفت: از فردیناند مارکوس در فیلیپین تا جعفر نمیری در سودان تا پینوشه در شیلی و فرعون‌های مصر و شاه ایران و سلاطین حاکم بر بسیاری از کشورهای عربی، مملو است از دیکتاتورهایی که از رحم نظام سیاسی آمریکا پا به عرصه وجود گذاشتند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: او که مجسمه آزادی دارد، بیشترین آمار خفقان و به دار کشیدن آزادیخواهان عالم و تولید دستگاه‌های شکنجه و آموزش فنون شکنجه برای به بند کشیدن آزادیخواهان را هم دارد. او تنها قدرتی است که دو بار از سلاح هسته‌ای علیه بشریت استفاده کرد و صدها هزار انسان را خاکستر کرد. او کسی است که در ایران با کودتای 28 مرداد 1332، رژیم شاهنشاهی را مستقر و آزادیخواهی و مشروطه خواهی را از جغرافیای سیاسی ایران حذف کرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا از ایران بعنوان یکی از ستون‌های سیاست‌های استراتژی آمریکا در منطقه غرب آسیا یاد می‌کرد، گفت: او هویت فرهنگی ملت ایران را زدود و مجد و عظمت ملت ایران و اسلام را هدف قرار داد تا ثروت‌های مادی و معنوی ملت ایران و امت مسلمان را به یغما ببرد. در منطق سیاسی آمریکا هرکسی بر جهان اسلام مسلط باشد، می‌تواند بر کل عالم تسلط یابد و اینجا تبدیل به سکوی پرتاب آمریکا به قدرت تراز جهانی شده بود.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران این فضای سلطه سیاسی را به هم ریخت، و یک غلبه بی‌نظیر و شگفت‌انگیز بر سیاست آمریکا اتفاق افتاد. نظم سیاسی آمریکا که میخواست بر نیمی از سیاره زمین حکمرانی کند را به هم ریخت. این آغاز یک جهاد بزرگ از سوی ملت ایران بود تا عظمت از دست رفته خود را بازیابی کند.

سرلشکر سلامی با اشاره به سوابق دشمنی آمریکا با ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند مدام از ملت ایران شکست بخورند، این البته برای آنها هنوز درس عبرتی نشده است. نقطه زوال آمریکا شروع شد و برعکس نشاط سیاسی و شوق انقلابی و رسیدن به درجه بالای قدرت برای نظام ما روز به روز ارتقاء و افزایش یافت.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز دیگر آمریکا را در متن سیاست‌های منطقه را نمی‌بینیم، اعتماد وابستگان آمریکا در منطقه به سیاست‌هایش از بین رفته است؛ آمریکایی‌ها دیگر نمیتوانند از رژیم صهیونیستی حمایت کنند. بین دو شر گرفتارند، بمانند، نمی‌توانند، آسیب می‌بینند، اگر هم بروند شکست می‌خورند. قرار دادن یک کشور در بن بست محصول تدبیر رهبران آمریکاست.

 

 

وی با اشاره به ماجرای مواجهه نیروی دریای سپاه با سرقت نفتی آمریکایی‌ها در دریای عمان، تاکید کرد: آنچه در روز هفدهم ربیع الاول اتفاق افتاد و دیروز اخبار آن منتشر شد، گواه صادقی است از اینکه فرزندان این ملت در مقابل هر قدرتی که بخواهد به منافع آنها آسیبی بزند، جوانمردانه، مومنانه، شجاعانه و با صلابت می ایستد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: دیروز خبر بزرگی منتشر شد؛ آمریکایی‌ها در صحنه‌هایی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و در صحنه‌هایی از سارقان بین‌المللی نفت. آنها آمده بودند نفت ما را به سرقت ببرند و ما بر اساس سناریویی دقیق تشخیص دادیم که اگر این کشتی را تصرف کنیم، آمریکایی‌ها مداخله خواهند کرد، این پیشبینی شده بود. بچه‌های ما همه احتمالات را سنجیده بودند، شما گام‌های محکم فرزندانتان را وقتی سوار بالگرد می شدند، دیدید. اینها تکثیر شده های روح بلند حاج قاسم‌اند. حاج قاسم تکثیر شد و همه اینها قاسم بوند. با همان عشق و شوق و شور برای دفاع از منافع ملت به میدان رفتند.

فرمانده کل سپاه گفت: به هر شکل آمریکایی ها در حمایت از غاصبان نفت به صحنه آمدند ولی شما آرامش، وقار و صلابت را دقیقا از صفحات تلویزیون در قامت و شاکله فرزندانتان دیدید، خداوند چه سکینتی بر قلوب این مجاهدان فی سبیل الله نازل کرده بود که این چنین در میدان مواجهه و برخورد، در اوج آرامش در قلب حادثه بودند.

وی با بیان اینکه این مواجهه شکوه ایمان را نشان داد، افزود: اینها چند سپاهی نبودند، نمادهای درخشش ایمان این ملت بودند که اینچنین برای این ملت افتخار آفریدند. ما به همه می‌گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند؛ قدرت این ملت و عظمت او را به رسمیت بشناسند، ما گفته‌ایم که لنگرگاه امنیت این منطقه هستیم و به همسایگانمان هم می‌گوییم که نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که از تامین امنیت خود ناتوان‌اند.

سرلشکر سلامی در پایان تاکید کرد: امروز قلمروهای دوردست دریا تحت اشراف، کنترل و مدیریت نیروهای مسلح ماست.

** حضور جانبازان و ایثارگران در جایگاه ویژه راهپیمایی

از دیگر حواشی این راهپیمایی حضور ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا بود که در جایگاه ویژه راهپیمایی حضور داشتند.

این جمعیت با شعارهای پی در پی از طرف خود و خانواده هایشان از اقدام انقلابی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کردند.

 

** آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی

در این مراسم پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم به آتش کشیده شد.