کشته‌شدن فرمانده ارشد طالبان در حمله روز گذشته کابل

گروه جهان الف،   4000812041

اولین فرمانده طالبان که پس از حضور این گروه در کابل وارد ارگ شده بود در حمله روز گذشته به یک بیمارستان نظامی در پایتخت افغانستان کشته شد.

کشته‌شدن فرمانده ارشد طالبان در حمله روز گذشته کابل

به گزارش فارس، به دنبال حمله مرگبار روز گذشته بر یک بیمارستان نظامی در کابل، طالبان از کشته شدن یک فرمانده ارشد این گروه خبر داد.

طبق این گزارش، «حمدلله مخلص» اولین فرمانده طالبان که پس از حضور این گروه در کابل وارد ارگ شده و به نماد تسلط بر افغانستان تبدیل شد در حملات روز گذشته کشته شده است. 

منابع نزدیک به طالبان گفته اند که حمدالله مخلص فرمانده لشگر ارتش در کابل بوده که در این حمله جان خود را از دست داده است. 

مخلص اولین فرمانده طالبان بود که در بحبوحه فرار اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان وارد ارگ ریاست جمهوری شد و با مصاحبه با الجزیزه سقوط کابل را اعلام کرد. 

داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. 

 وقوع چند انفجار دیروز سه شنبه در  مقابل بزرگترین بیمارستان نظامی کابل و تیراندازی‌های پس از آن ده‌ها نفر را به خاک و خون کشاند.

دست‌کم یک عامل انتحاری خود را در نزدیک بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی نظامی کابل با عنوان «سردار محمد داوود خان» که در مجاورت وزارت بهداشت است، منفجر کرد و پس از آن تیراندازی صورت گرفت.

«بلال کریمی»‌، از سخنگویان طالبان نیز به «آریانا نیوز» گفته اولین انفجار در نزدیک این بیمارستان رخ داد و انفجار دومی در داخل محوطه بیمارستان رخ داده است. در این حمله تروریستی دستکم ۲۵ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

داعش طی هفته‌های گذشته دست‌کم  سه حمله علیه غیرنظامیان در کابل، قندوز و قندهار انجام داده که در نتیجه آنها حدود ۲۰۰ نفر شهید و نزدیک به ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.