آیت‌الله علوی: مسئولان پیش‌نیازهای ازدواج جوانان را فراهم کنند

گروه اجتماعی الف،   4000810152 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از مراجع تقلید از کاهش آمار فرزندآوری به‌عنوان یک چالش مهم نام برد و گفت: فرهنگ ازدواج و فرزندآوری باید در جامعه تقویت شود و در این راستا پیش‌نیازها نیز مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

آیت‌الله علوی: مسئولان پیش‌نیازهای ازدواج جوانان را فراهم کنند

به گزارش فارس، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی امشب در دیدار با انیسه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به اینکه حیا یکی از امتیازهای بشر است، اظهار کرد: به تعبیر امام علی(ع) حیا یکی از برترین ویژگی‌ها برای زنان است.

وی از جایگاه نامناسب زنان در دوران جاهلیت یاد کرد و افزود: فرعون پسران را می‌کشت و مردم دوران جاهلیت هم دختران را می‌کشتند اما اسلام مقابل این حرکت زشت قیام کرد و دستور داد که فرزندان خود را نکشید.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه خداوند روزی فرزندان را می‌دهد گفت: فرزند کمتر زندگی بهتر یک اشتباه است و ما باید بدانیم که روزی فرزند را خداوند می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) احترام دختر را بیشتر از پسر نگه می‌داشتند، اظهار کرد: اگر جامعه‌ای زنان با ایمان داشته باشد فرزندان صالح را تربیت خواهد کرد.

علوی گرگانی از کاهش آمار فرزندآوری به‌عنوان یک چالش مهم نام برد و گفت: فرهنگ ازدواج و فرزندآوری باید در جامعه تقویت شود و در این راستا پیش‌نیازها نیز مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.