پشت پرده مانور ۵ روزه رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   4000810095 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژیم صهیونیستی درمواقعی که احساس خطر کند با هدف تقویت روحیه شهرک نشینان و ارتش و نیز ایجاد جنگ رسانه ای علیه دشمن اقدام به برگزاری مانور نظامی میکند.

پشت پرده مانور ۵ روزه رژیم صهیونیستی

به گزارش الف، روز یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز یک مانور نظامی همه جانبه و گسترده خبر داد که به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت. صهیونیستها در این مانور یک جنگ احتمالی تمام عیار با جبهه مقاومت را شبیه سازی میکنند. شاید برگزاری چنین مانوری در اراضی اشغالی بی سابقه نباشد اما به دلیل گستردگی و برنامه هایی که در آن در نظر گرفته شده قابل توجه است.

هزاران سرباز ارتش و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در این مانور مشارکت خواهند داشت تا برای مقابله با موشک هایی که در جنگ آینده از هرسو اراضی اشغالی را هدف قرار خواهند داد آماده شوند. علاوه بر آن شهرک نشینان صهیونیست نیز در این مانور باید نحوه زندگی در پناهگاه برای مدت زمان طولانی را یاد بگیرند.

همچنین شبکه های برق و خطوط تلفن نیز در اراضی اشغالی به منظور آماده سازی شهرک نشینان اسرائیلی در برابر حملات سایبری احتمالی در جنگ آینده، در جریان این مانور قطع می شود.

منابع امنیتی در تل آویو گزارش می دهند که شلیک موشک های دقیق به سمت تاسیسات حیاتی اسرائیل در بندر حیفا یکی از بزرگترین تهدیدهای پیش روی اسرائیلیها در جنگ آینده خواهد بود و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دستور آماده سازی ارتش برای مقابله با این سناریو را داده است. بنابراین مقابله با تهدید موشکی ضد مخازن حاوی مواد شیمیایی در حیفا یکی از موارد قابل توجه در این مانور است.

صهیونیست ها در این زمینه به پیامهای تهدیدآمیز «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله اشاره می کنند که در یکی از سخنرانی های اخیر خود علنا تاکید کرد در صورت هرگونه تجاوز اسرائیل به زیرساختهای لبنان، بندر حیفا آماج موشکهای مقاومت خواهد بود.

تجربه مانورهای رژیم صهیونیستی طی دهه های گذشته حاکی از آن است که این رژیم اغلب در مواردی که احساس خطر میکند برای آرام کردن جبهه داخلی و بالا بردن روحیه ارتش دست به انجام مانورهای نظامی می زند. در بازه زمانی کنونی نیز شاید برگزاری چنین مانوری با توجه به تحولات اخیر منطقه تعجب برانگیز نباشد.

همانطور که شواهد نشان میدهد بعد از آتش بس در جنگ 12 روزه غزه که مقاومت فلسطین شکست سنگینی را به صهیونیست ها وارد کرد، اوضاع در اراضی اشغالی همچنان ملتهب بوده و هرلحظه امکان بروز یک جنگ جدید وجود دارد. به ویژه اینکه جنایتهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس و مسجدالاقصی متوقف نشده و با توجه به اقداماتی که اخیرا این رژیم پس از فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان جلبوع اسرائیل علیه اسرای فلسطینی انجام داده، انگیزه لازم در فلسطینیان برای ایجاد یک انتفاضه جدید را به وجود آورده است.

البته هراس صهیونیست ها از درگیری با مقاومت صرفا محدود به جبهه داخلی فلسطین نبوده و بزرگترین دغدغه اسرائیل چگونگی مقابله با موشک های نقطه زن حزب الله است. از طرف دیگر این روزها لبنان شرایط ملتهبی را پشت سر می گذارد به ویژه با توجه به کمپین خصمانه ای که اخیرا محور سعودی-آمریکایی-صهیونیستی به بهانه انتشار اظهارات «جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان در زمینه انتقاد از جنگ ویرانگر یمن، به راه انداخته است.

بنابراین صهیونیست ها از یکسو در تلاش برای ایجاد یک جنگ رسانه ای ضد افکار عمومی لبنان هستند تا ترس از جنگ را نیز بر دغدغه های متعدد لبنانیها اضافه کرده و حزب الله را مقصر اصلی آغاز این جنگ در کنار چالشهای اقتصادی جلوه دهند. از سوی دیگر همه صهیونیست ها چه مقامات این رژیم و چه شهرک نشینان آن به خوبی میدانند که دبیر کل حزب الله هر حرفی که بزند به آن عمل خواهد کرد.

اخیرا سید حسن نصرالله در واکنش به فتنه ای که «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و مهره اصلی محور آمریکایی-سعودی در منطقه الطیونه به راه انداخته و منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان بی گناه لبنانی شد، تاکید کرد که حزب الله 100 هزار رزمنده آماده در اختیار دارد که برای دفاع از لبنان و صلح مدنی آن در آمادگی کامل هستند.

بسیاری از ناظران معتقدند این افشاگری سیدحسن نصرالله بیشتر از اینکه خطاب به فتنه جویان داخلی در لبنان همچون سمیر جعجع باشد یک پیام هشدارآمیز برای آمریکا و اسرائیل در صورت آغاز هرگونه تجاوزی ضد لبنان بود.

البته خطرات پیش روی اسرائیل در جنگ آینده تنها منحصر به مقاومت فلسطین و لبنان نمی شود. اخیرا پایگاه آمریکایی «التنف» در سوریه مورد هدف قرار گرفت که در نوع خود بی سابقه بود و بی تردید این حمله در پاسخ به تجاوز چند هفته قبل رژیم صهیونیستی به مواضع منطقه «تدمر» بود؛ به این معنا که اسرائیل باید در برنامه ریزی برای هرجنگی خطر سوریه را نیز در نظر داشته باشد. جنبش انصارالله یمن و گروه های مقاومت در عراق نیز بی تردید در هرجنگ آینده با اسرائیل در جبهه مقابل این رژیم خواهد بود و معادله «قدس در برابر جنگ منطقه‌ای» که سید حسن نصرالله ترسیم کرد موید همین امر و اتحاد مقاومت در برابر اشغالگران است.