زالی: ۶۵ درصد دانش‌آموزان تهرانی واکسن کرونا زده‌اند/ رعایت پروتکل‌ها به ۴۸ درصد رسید

گروه اجتماعی الف،   4000808014

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ۶۵ درصد دانش‌آموزان در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایتخت را اعلام کرد.

زالی: ۶۵ درصد دانش‌آموزان تهرانی واکسن کرونا زده‌اند/ رعایت پروتکل‌ها به ۴۸ درصد رسید

دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا؛‌ درباره بازگشایی مدارس و وضعیت واکسیناسیون کرونا در دانش‌آموزان اظهار داشت: ما در استان تهران تقریباً بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر دانش‌آموز داریم و بر اساس آخرین آمار موجود، به طور میانگین حدود 65 درصد دانش‌آموزان در سنین 12 تا 18 سال دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این آمار رو به افزایش است.

وی ادامه داد:‌ در برخی شهرستان‌های بخش شرقی استان تهران این عدد نزدیک به صددرصد و در شمیرانات این عدد به 90 درصد رسیده است.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران

زالی افزود: بر اساس بازدیدهای میدانی، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف تهران متفاوت و از 48 درصد تا 66 درصد متغییر است.

شیوع گونه‌های جدید کرونا تا چه حد نگران‌کننده است؟

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در پاسخ به این سؤال که «شیوع سویه جدید ویروس کرونا در روسیه تا چه حد نگران‌کننده است؟» ‌تصریح کرد: نکته‌ای که درباره تمام سویه‌های جهش‌یافته کرونا وجود دارد این است که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حتی در قوی‌ترین گونه‌ها نیز اثربخشی خود را دارد و بسیاری از واکسن‌های کرونا نسبت به این سوش‌ها پاسخ مطلوبی دارند.

زالی ادامه داد:‌ سازمان جهانی بهداشت سوش‌ها را بر اساس میزان انتشار آن‌ها نگران‌کننده می‌نامد؛ در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت سویه جدید یافت شده در برخی کشورها را نگران‌کننده ندانسته است و بنابراین باید فعلاً صبر کنیم تا بدانیم آیا سویه جدید ویروس کرونا خطرناک‌تر و مسری‌تر از گونه قبلی هست یا خیر؛ در عین حال باید میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پوشش واکسیناسیون افزایش داشته باشد تا دچار مشکل جدیدی نشویم.