مسکو قرنطینه شد/ ثبت بالاترین رکورد ابتلا و مرگ کرونایی به‌علت روند کند واکسیناسیون

گروه سلامت الف،   4000806093

 پایتخت روسیه از امروز همزمان با موج فزاینده ای از موارد ابتلا به ویروس کرونا و و درگیری بیمارستان‌ها سخت‌ترین اقدامات قرنطینه خود را از ژوئن ۲۰۲۰ اعمال کرد.

مسکو قرنطینه شد/ ثبت بالاترین رکورد ابتلا و مرگ کرونایی به‌علت روند کند واکسیناسیون

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مسکو، پایتخت روسیه  از امروز  (پنجشنبه) همزمان با موج فزاینده ای از موارد ابتلا به ویروس کرونا و و درگیری بیمارستان‌ها سخت‌ترین اقدامات قرنطینه خود را از ژوئن ۲۰۲۰ اعمال کرد.

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد که طی شبانه روز گذشته ۴۰ هزار و ۹۶ مورد ابتلای جدید به کووید۱۹ در این کشور ثبت شده که بیشترین موارد آلودگی روزانه در کل دوره شیوع اپیدمی است. بدین ترتیب تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه به ۸ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۶۹۷ نفر افزایش یافته است.

در شرایطی که رکورد جدید شمار قربانیان کرونا در روسیه ثبت شده و تعداد کل تلفات به حدود ۲۳۴ هزار نفر رسیده، مسکو دست مقامات محلی برای اعمال محدودیت‌های لازم به منظور مقابله موثر با شیوع اپیدمی را باز گذاشته است.

در این دوره از قرنطینه فقط مغازه‌های ضروری مانند داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها اجازه باز ماندن دارند، در حالی که مدارس و مهدکودک‌های دولتی تعطیل هستند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تقاضا برای آزمایش‌های تشخیص کووید قبل از تعطیلات کریسمس افزایش یابد و روند کند واکسیناسیون از عوامل مهم در شیوع مجدد همه‌گیری در این کشور است.