گفتگو با مرجان جباری، مدیرعامل گروه بازرگانی مدحت وود

گزارش بازرگانی،   4000806049

 

D:\Downloads\WhatsApp Image 2021-09-05 at 12.59.22 PM.jpeg

مدحت وود، گروه بازرگانی فعال در حوزه واردات تخته سه لایی و انواع چوب ساختمانی است که پس از گذشت 3 سال از فعالیت خود، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مدیریت این مجموعه را یک بانوی ایرانی برعهده دارد. همین موضوع دستمایه گفتگوی ما با سرکار خانم مرجان جباری، مدیرعامل گروه بازرگانی مدحت وود شد. متنی را که آماده کرده ایم، خلاصه ای از گفتگوی ما با سرکار خانم مرجان جباری است.

لطفا خودتان و مدحت وود را معرفی بفرمایید و ما را با فعالیت هایتان آشنا نمایید.

بنده مرجان جباری متولد 21 خرداد سال 1359 و ساکن شهر تهران هستم. تحصیلات آکادمیکم را در رشته روانشناسی آغاز کردم و در این رشته فارغ التحصیل شدم. پس از چند سال وقفه در تحصیل، در حال حاضر مشغول به تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار هستم. در سالهای قبل از ورود به این حوزه نیز مدت کوتاهی در زمینه خبرنگاری فعالیت داشتم. درحال حاضر 3 سال است که در زمینه واردات تخته سه لایی یا پلای وود فعالیت دارم و در این مدت با لطف خداوند و تلاش همکاران، به بزرگترین شرکت فعال در این حوزه تبدیل شده ایم.

اساس کار گروه بازرگانی مدحت وود، ارائه محصولات با کیفیت و مشاوره صادقانه است. پیش از ورود مدحت وود به این بازار، عرضه و تقاضا با همدیگر همخوانی نداشتند و محصولات موجود نیز در بسیاری موارد از کیفیت لازم برخوردار نبودند. ما با ساعتها تحقیق میدانی به این نتیجه رسیدیم که با واردات مستقیم محصولات با کیفیت و با حذف واسطه ها، میتوانیم به بهترین شکل پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشیم.

با وجود رقبای قدیمی تر، چگونه توانستید در مدت زمان کوتاه به موفقیت فعلی دست پیدا نمایید.

مسلما در هر زمینه کاری، رقبایی وجود دارند اما این موضوع نباید مانع از تصمیم برای آغاز کار شود. بنده همیشه به این موضوع اعتقاد دارم که اگر انسان در راه درست قرار داشته باشد، با پشتکار و پیگیری مداوم میتواند به نتیجه برسد. ما در گروه بازرگانی مدحت وود به کیفیت محصولاتمان ایمان داشتیم و میدانستیم که اگر کیفیت این محصولات به مشتریان ثابت شود، آنها نیز به استفاده از این محصولات اقبال نشان میدهند.

با اطمینان میتوانم بگویم که گروه بازرگانی مدحت وود اولین و تنها مجموعه ای در کشور است که محصولات خود را به بهترین آزمایشگاه های چوب ایران میفرستد تا سطح کیفی، میزان تحمل فشار و درصد جذب رطوبت آنها مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد تا محصولاتی که به دست مشتریان میرسد، در بالاترین سطح از کیفیت قرار داشته باشد. اقدامات این چنینی باعث شد تا در مدت زمان نچندان طولانی، بتوانیم به گوشه ای از خواسته هایمان برسیم. مسلما در این راه مشکلات بسیاری وجود داشت اما برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب نباید به این مشکلات توجه کرد و با اراده، پشتکار و تمرکز، میتوان به هدف نهایی رسید.

سرکار خانم مرجان جباری، شما به عنوان مدیرعامل، جایگاه فعلی مدحت وود را چگونه ارزیابی میکنید؟

D:\Downloads\WhatsApp Image 2021-09-05 at 12.59.20 PM (1).jpeg

همانطور که گفتم، مدحت وود در حال حاضر بهترین و بزرگترین گروه بازرگانی در حوزه پلای وود یا تخته سه لایی محسوب میشود. ما به طور رسمی و قانونی با دو برند بزرگ تولید کننده پلای وود در دنیا یعنی برند sveza روسیه و برند adim ترکیه همکاری داریم و محصولات این برندها را به داخل کشور وارد میکنیم. برند adim با توجه به جایگاه ما، اقدام به انعقاد یک قرارداد همکاری 10 ساله با مدحت وود نمود و در طی مدت قرارداد، واردات محصولات این برند ترکیه ای که با نام تجاری Toro شناخته میشود، به صورت انحصاری به ما واگذار شد. همچنین مدحت وود به سطحی رسیده است که مرجع تعیین قیمت پلای وودهای روکش دار در کشور محسوب میشود. تمام این نکات نشان میدهد که مدحت وود به جایگاه بالایی در این حوزه دست پیدا کرده است اما هنوز با ایده آل بنده فاصله دارد.

شما به عنوان یک بانوی ایرانی، چگونه در زندگی شخصی و کاری خود تعادل ایجاد نمودید؟

پاسخ این سوال یک کلمه است؛ برنامه ریزی. اگر یک برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشید و به آن عمل کنید، هیچگاه به مشکل برنخواهید خورد؛ چون افراد بسیاری هستند که برنامه ریزی دارند اما مقید به درست انجام دادن آن نیستند و همین موضوع باعث میشود که به خواسته های خود نرسند. من با یک برنامه ریزی صحیح و منظم، توانستم زندگی شخصی و کاری ام را توامان به پیش ببرم و خوشبختانه هیچ یک از آنها در این مسیر لطمه ندیدند.

به عنوان سوال پایانی، در آینده مدحت وود را در چه نقطه ای می بینید؟

در حال حاضر پلای وودهای مدحت وود نقش بسیار پررنگی در پروژه های عمرانی به طور ویژه در قالب بندی پروژه های ساختمانی بزرگ در شهر تهران، مشهد، بوشهر، جزیره کیش و ... دارد اما این نقطه کمترین چیزی است که به آن دست پیدا کرده ایم. هدف بنده این است که برند مدحت وود در سراسر کشور شناخته شود و محصولات ما در تمام شهرها مورد استفاده قرار گیرد. البته یک هدف بلند مدت دیگر نیز دارم و آن هم صادرات پلای وود به کشورهای همسایه است. بنده مطمئن هستم که در آینده نزدیک به این نقطه خواهیم رسید.