اعضای مجلس خبرگان خواستار پیگیری جدی‌تر شبکه ملی اطلاعات شدند

گروه اجتماعی الف،   4000806042

سخنگوی کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری ایجاد شبکه ملی اطلاعات را از مهم‌ترین خواسته‌ اعضای این کمیسیون از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: شبکه ملی اطلاعات از مهم‌ترین نیاز‌های کشور است که باید برای ایجاد آن برنامه‌ریزی شود.

اعضای مجلس خبرگان خواستار پیگیری جدی‌تر شبکه ملی اطلاعات شدند

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نشست کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان این وزارتخانه در قم تشکیل شد.

 اعضای کمیسیون در این جلسه، دغدغه‌ها و مطالبات خود نسبت به ناهنجاری‌های فضای مجازی در کشور را بیان کردند.

عیسی زارع‌پور در این نشست ضمن قدردانی از اهتمام و دغدغه اعضای مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات در ابعاد مختلف افزود: عده‌ای از شبکه ملی اطلاعات یک هیولای نشدنی و برخی دیگر هم از آن یک هیولا در بین مردم به معنای قطع دسترسی‌ها به فضای مجازی ترسیم کرده اند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی از جمله ایجاد اشتغال در بستر این فضا تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان به معنای قطع دسترسی‌ها و ارتباطات مردم نیست، بلکه این شبکه زیرساخت‌های پرسرعت ارتباطی را در کشور تامین و ظرفیت‌های لازم را برای افزایش سرویس‌دهی داخلی فراهم می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در بستر شبکه ملی اطلاعات با ایجاد زیرساخت ایمن مبتنی بر خدمات بومی هر آنچه نیاز مردم باشد در اختیار خواهد گرفت که با گسترش آن استقلال و اقتدار کشور حفظ می گردد.

آیت‌الله ملکوتی سخنگوی کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری نیز در حاشیه این جلسه ایجاد شبکه ملی اطلاعات را از مهمترین خواسته‌های اعضای این کمیسیون از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد و گفت: اعضای کمیسیون با عنایت به اجرایی شدن مصوبات شورای عالی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات را از مهمترین نیاز‌های کشور می دانند و تأکید دارند که با توجه به پیشرفت‌های فناوری اطلاعات برای ایجاد آن برنامه ریزی شود.