درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای تقویت سامانه دفاعی خود

گروه جهان الف،   4000806039

منابع اعلام کردند، عربستان از آمریکا برای تقویت سامانه دفاعی خود در سایه فشارهای واشنگتن برای لغو محاصره از بنادر یمن درخواست کمک کرده است.

درخواست کمک عربستان از واشنگتن برای تقویت سامانه دفاعی خود

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، منابع  اعلام کردند، آمریکا هم‌پیمان امنیتی اصلی عربستان، ریاض را برای گشودن کامل بنادر و فرودگاه‌های تحت کنترل نیروهای انصارالله تحت فشار قرار داده است و انصارالله اعلام کرده که هرگونه مذاکره برای آتش بس به گشایش بنادر مربوط می‌شود.

منابع آگاه اعلام کردند، ریاض خواهان واردات تسلیحات آمریکایی برای کمک به تقویت سامانه‌های دفاعی خود پس از حملات پهپادی و موشکی نیروهای انصارالله است.

در همین راستا، یک مسئول برجسته در دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: به صورت علنی و سری ما توجه زیادی به مسأله بنادر و فرودگاه‌های یمن داریم. این کار درستی است که عربستان باید انجام دهد.

وی در ادامه افزود: دفاع از عربستان، یک تعهد مهم و حیاتی آمریکا است و گفت‌وگویی بین واشنگتن و ریاض در مورد بهترین راه برای پایبندی به تعهدات جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای دفاع از عربستان بدون ارائه تسلیحات تهاجمی برای درگیری‌های یمن، وجود دارد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، عربستان و آمریکا هم‌پیمانان سنتی هستند که از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن روابطشان دچار تنش شده است، به خصوص اینکه آمریکا چندین بار بر لزوم بهبود وضعیت حقوق بشر در عربستان تأکید کرده است.