آزمایش موفق موشک اتمی در هند/ برد موشک، تا اروپا

گروه جهان الف،   4000805131

هند از آزمایش موفق موشک قاره پیمای اتمی با دقت اصابت بسیار بالا که به اهدافی در قاره اروپا نیز می‌رسد، خبر داد.

آزمایش موفق موشک اتمی در هند/ برد موشک، تا اروپا

منابع خبری غروب چهارشنبه به وقت تهران از آزمایش موفق موشک بالستیک سطح به سطح مجهز به کلاهک اتمی هند با برد پنج هزار کیلومتر خبر دادند.

 به گزارش  فارس، به نوشته وبگاه «ریپابلیک» هند با موفقت موشک بالستیک با قابلیست حمل کلاهک اتمی را  که از آن به عنوان تغییر دهنده بازی یاد می‌شود، آزمایش کرد. این موشک «آگنی-5 » نام دارد  و حدود ساعت 8 شب به وقت محلی از جزیره ‌ای در منطقه «اودیشا» شلیک شد. این موشک بالستیک سه مرحله‌ای با سوخت جامد  قادر به حمله به اهدافی در فاصله  بیش از 5 هزار کیلومتر با دقت اصابت بسیار دقیق است.

هند اعلام کرده که آزمایش موفقیت‌آمیز موشک آگنی-5 مطابق با سیاست اعلام‌ شده  و  برای داشتن  توان بازدارندگی و تعهد به عدم استفاده اولیه است.

این موشک که توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) توسعه یافته است، یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل اتمی است که می‌تواند کل چین و همچنین اروپا را هدف قرار دهد. این موشک یکی از دور بردترین موشک‌های هند است.

در ماه اوت، هند موشک کروز فناوری بومی را در سواحل اودیشا با موفقیت آزمایش کرد. این یک سامانه دفاع موشکی سطح به هوا است که در اودیشا پرتاب شده است. گفته می‌شود که اهدافی را در فاصله 60 کیلومتری هدف قرار می دهد.