فیفا اجازه میزبانی به عراق نمی‌دهد

گروه ورزشی الف،   4000805038

رییس فدراسیون فوتبال عراق گفت: فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با میزبانی عراق در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ مخالف است.

فیفا اجازه میزبانی به عراق نمی‌دهد

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال عراق در روزهای ۲۰ و ۲۵ آبان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبان سوریه و کره جنوبی است اما این کشور به دلیل مسائل امنیتی، باید در کشور ثالث به مصاف حریفان خود برود.

 عدنان درجال وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال عراق گفت: با مخالفت فیفا نمی‌توانیم در بازی‌های آینده از حریفان خود میزبانی کنیم.

وی اظهار داشت: تصمیم‌گیری درباره بازی در ورزشگاه‌های عراق آسان نیست. گزارش‌های امنیتی مربوط به عراق مستمر به فیفا می‌رسد و آنها باید تحت چنین شرایطی تصمیم بگیرند. در نشست‌های متعدد با رییس فیفا احساس نکردم که عمدی برای محرومیت عراق از میزبانی دیدارهای بین‌المللی ملی و باشگاهی در کار باشد.

رییس فدراسیون فوتبال عراق افزود: هیچ هیجان و یا تعارفی در فیفا وجود ندارد. به ویژه اینکه آنها منتظر وضعیت کلی عراق هستند و اطلاعات دقیقی درباره موضوع مورد نظرشان دریافت می‌کنند.

تیم ملی فوتبال عراق در گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی با سه امتیاز از چهار بازی در رده پنجم قرار دارد. ایران با ۱۰، کره جنوبی با ۸ و لبنان با ۵ امتیاز در رده‌های اول تا سوم این گروه قرار دارند. ۲ تیم برتر گروه راهی جام جهانی می‌شوند.