نقشه بورس دوشنبه سوم آبان/ شاخص بورس بر مدار نزول

گروه بورس الف،   4000803114

شاخص کل بازار بورس امروز (دوشنبه، ۳ آبان ماه) با ۲۳ هزار و ۶۳۹ واحد کاهش در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۴۶۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با هفت ‌هزار و ۹۲۷ واحد کاهش به ۳۸۰ هزار و ۱۵۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار هزار و ۹۹۶ واحد افت به ۲۳۹ هزار و ۶۲۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲۰ هزار و ۷۶۶ واحد و شاخص بازار دوم ۳۶ هزار و ۷۶۸ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، بورس کالای ایران (کالا) با ۱۸۰ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۱۲۸ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی) با ۱۱۲ واحد، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۸۱ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۶۰ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ۴۸ واحد و سیمرغ (سیمرغ) با ۳۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۳۹۵ واحد، پتروشیمی پردیس(شپدیس) با یک هزار و ۱۷۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۳۶ واحد، پتروشیمی جم (جم) با یک هزار و سه واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۸۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۵۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۹۳۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۹۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۷۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، فولاد مبارکه افهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۵۰ ‌میلیون و ۵۸۴ هزار برگه سهم به ارزش سه ‌هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس حدود ۲۹۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۶۷۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۱۸۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۵۸ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد فرابورس ایران (فرابورس)، صنعتی مینو (غصینو)، ریل پرداز نو آفرین (حآفرین)، پخش البرز (پخش)، تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، کلر پارس (کلر) و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.