وک گاز چیست و چه کاربردی دارد؟

گزارش بازرگانی،   4000803022

 

در خرید اجاق گاز نکات بسیاری وجود دارد که باید آنها را بدانید و رعایت کنید تا خرید رضایت‌مندانه‌ای داشته باشید. یکی از نکات مهم در خرید آشنایی با اصطلاحات یا اجزای مختلف در اجاق گاز است. باید بدانید هر کدام از اجزا چه کاربردی دارند و آیا موردنیاز شما هستند یا خیر. در این مقاله درباره وک گاز رومیزی و کاربرد آن صحبت می‌کنیم و راهنمای کاملی برای خرید اجاق گاز در اختیارتان قرار می‌دهیم.

وک چیست؟

وک اسم ماهیتابه‌ای است که در چین بسیار محبوب است. از این ماهیتابه در چین برای پخت انواع غذاها استفاده می‌شود. برخی از اجاق گازها مجهز به مشعل وک هستند که شعله‌ای بسیار قدرتمند است و برای پخت سریع غذاها، جوشاندن سریع آب یا سرخ کردن استفاده می‌شود. وک ماهیتابه بزرگی است که لبه‌های آن نسبت به مرکز بزرگتر بود و ارتفاع نسبتا زیادی دارد و همین ساختار باعث می‌شود حرارت به انتها و مرکز ماهیتابه بیشتر منتقل شود و غذاها سریعتر پخته شوند. تفت دادن غذاها در وک نیز بسیار آسان است و به پخت بهتر غذا کمک می‌کند. شعله وک مجهز به پایه‌هایی است که می‌تواند ماهیتابه بزرگ وک را به آسانی نگه دارد.

با توجه به این موارد هنگام خرید اجاق گاز وقتی نام وک را می‌شنوید هیجان زده نشوید. توجه کنید آیا این شعله مناسب شما هست و از آن استفاده خواهید کرد یا نه! آیا آشپزی را دوست دارید و علاقه به استفاده از ماهیتابه وک دارید یا نه! در غیر اینصورت بهتر است مدلی بدون شعله وک انتخاب کنید و هزینه کمتری نیز بپردازید.

سایر نکات مهم در خرید اجاق گاز که باید بدانید

در خرید گاز رومیزی نکاتی مثل توان حرارتی، جنس صفحه، تعداد شعله‌ها و ... بسیار مهم هستند. در ادامه هر کدام از این موارد را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

جنس صفحه

گاز رومیزی در متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. محبوبترین و پرفروشترین جنس گاز رومیزی استیل و شیشه‌ای است. گاز استیل ارزانتر است و لکه پذیری کمتری در برابر مواد غذایی دارد به همین دلیل نیاز نیست هر روز گاز را تمیز کنید. در مقابل گاز شیشه‌ای زیباتر، گرانتر و البته لک پذیر است. برخی افراد تصور می‌کنند گاز رومیزی شیشه‌ای ممکن است بشکند یا ترک بردارد، اما اگر از برند معتبری خرید کنید این اتفاق نخواهد افتاد و هر دو متریال از دوام خوبی برخوردارند.

توان حرارتی

هرچقدر که تعداد اعضای خانواده شما بیشتر باشد، غذای بیشتر در حجم بیشتری خواهید پخت. پس نیاز به یک اجاق گاز با تعداد شعله‌های بیشتر و توان حرارتی بالا خواهید داشت تا غذاها بهتر و سریعتر پخته شوند.

برند گاز رومیزی

قطعا برند گاز در خرید شما بسیار مهم است. سعی کنید خرید خود را از بین برندهای معتبر انجام دهید که گارانتی و خدمات پس از فروش معتبری نیز ارائه دهند. در این صورت در هنگام هر خرابی احتمالی خیالتان از بابت تعمیرات گاز راحت خواهد بود.

قیمت گاز صفحه‌ای

قیمت گاز رومیزی بسیار مهم است و می‌تواند سایر ویژگی‌ها که در قسمت‌های قبل بیان کردیم را تحت تاثیر قرار دهد. پس بهتر است ابتدای بودجه خود را مشخص کنید، سپس با توجه به بودجه‌ای که دارید بهترین برند گاز رومیزی که ویژگی‌های موردنیاز شما را دارد انتخاب کنید.

کلام آخر

امیدواریم نکاتی که در این مقاله بیان کردیم مفید بوده باشد و بتوانید با خرید یک گاز مناسب آشپزی لذت بخشی داشته باشید. البته تنها وسیله که نتایج آشپزی شما تاثیر می‌گذارد، گاز نیست. خرید فر، نصب فر توکار و ... و نحوه استفاده از آن نیز بسیار مهم است. که باید سعی کنید به خوبی یاد بگیرید تا غذاهای خوش طعمتری داشته باشید.