ورود آمیتاب باچان و سلمان خان به دنیای رمزارزها

گروه فناوری الف،   4000802046

سلبریتی‌های هندی از دنیای بالیوود و ورزش کری‌کت به طور فزاینده‌ای یادگاری‌های دیجیتال خود را از طریق توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) راه‌اندازی می‌کنند و امید دارند که با جلب نقدینگی از طریق افزایش علاقه به چنین دارایی‌ها، هزاران دلار به‌دست آورند.

ورود آمیتاب باچان و سلمان خان به دنیای رمزارزها

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، NFTها نوعی دارایی دیجیتال هستند که از بلاک‌چین برای ثبت مالکیت اقلامی مانند تصاویر، فیلم‌ها و سایر مجموعه‌ها استفاده می‌کنند. محبوبیت خروشان آنها بسیاری را گیج کرده است و رشد انفجاری هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد.


سوپراستارهای بالیوود مانند آمیتاب باچان و سلمان خان قصد دارند به زودی NFT را راه‌اندازی کنند. در حالی که NFTهای باچان شامل پوسترهای امضا شده از فیلم‌های او می‌شود، سلمان خان در حساب توییتر خود با ۴۳ میلیون دنبال‌کننده با بیان کلمانی در مورد راه‌اندازی برنامه‌ریزی شده NFT، هیجان ایجاد کرده است.

آیان آگنیهوتری از بالی‌کوین، یک بازار NFT برای دارایی‌های بالیوود، می‌گوید: «NFT‌ها در حال حاضر با بالیوود بیگانه هستند، اما من مطمئن هستم که آنها (ستاره‌های سینما) این را به‌عنوان پلتفرمی دیگر برای استفاده از محتوای موجود خود و کسب درآمد خواهند دید.»

آگنیهوتری گفت که ظرف چند روز از راه‌اندازی دراین ماه، پلتفرم او ۸ میلیون از ۲۰ میلیون موجودی به اصطلاح بالی‌کوین را فروخته است، توکن‌هایی که می‌توانند هنگام خرید NFT استفاده شوند. یک بالی‌کوین ۱۰ سنت آمریکا ارزش دارد.

همچنین دینش کارتیک، کری‌کت‌باز هندی، یک حلقه فیلم دیجیتال از یک مسابقه کری‌کت را به حراج می‌گذارد که در آن با آخرین ضربه‌اش برنده مسابقه شده‌اند. قیمت پیشنهادی او ۵ اتریوم بوده اما تاکنون هیچ پیشنهادی برای خرید آن نشده است.


ویشاکا سینگ، معاون NFTs در صرافی هندی WazirX، گفت که مشارکت افراد مشهور در این بخش قرار است باعث ایجاد هیجان در فضا می‌شود. او می‌گوید: «چنین چیزی برای اکوسیستم عالی است.»