تشدید نگرانی‌ها از شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس و بازگشت قرنطینه

گروه سلامت الف،   4000801137

رسانه‌ها گزارش دادند که موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس در حال افزایش است و ممکن است قرنطینه در این کشور مجددا اعمال شود.

تشدید نگرانی‌ها از شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس و بازگشت قرنطینه

به گزارش فارس، موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به شدت در حال افزایش است و باعت  تشدید نگرانی‌ها در این کشور شده و ممکن است قرنطینه به انگلیس بازگردد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» آمارهای رسمی نشان می‌دهد که روزانه آزمایش کرونای حدود 50000 نفر   در انگلیس مثبت ثبت می‌شود.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در بازدید از یک مرکز واکسیناسیون در روز جمعه هرگونه محدودیت فوری را رد کرد. وی از مردم خواست اقدامات شخصی برای محافظت از خود  برابر کرونا را ادامه دهند.

جانسون گفت: «در مکانهای محدود که با افرادی روبرو می‌شوید، ماسک بزنید، دست‌ها را بشویید، تهویه هوا را انجام دهید.»

با وجود توصیه‌ها، بسیاری از مردم به ویژه در شهرهای بزرگ مانند لندن قوانین را رعایت نمی‌کنند. در ماه ژوئیه، دولت آخرین محدودیت‌های قانونی خود را برای مهار کرونا مانند فاصله گذاری اجتماعی و اجبار پوشاندن صورت در مکان‌های شلوغ را حذف کرد. کارشناسان می‌گویند این امر می‌تواند به افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا کمک کند.

گروه مشاوره علمی دولت انگلیس به دولت این کشور گفته است که رعایت  اقدامات اولیه از اقدامات شدیدتر و طولانی مدت جلوگیری می‌کند.

تاکنون وزیران دولت جانسون برابر اقدامات سختگیرانه یا معرفی طرح دوم برای مقابله با ویروس کرونا در زمستان مقاومت کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت جهانی از جمله نهادهایی است که خواستار اعمال مجدد اقدامات بیشتر است. «مارگارت هریس»، سخنگوی  جهانی بهداشت گفت: «واکسن نمی‌تواند ما را از این وضعیت خارج کند.»

او افزود: «ما باید در مورد عدم تجمع جدی باشیم. ما هنوز باید پوشیدن ماسک‌ها را مد نظر قرار دهیم.»

این وبگاه نوشت، نخست وزیر انگلیس با فشار قانونگذاران حزب خود مواجه است که بسیاری از آن‌ها خواستار پایان محدودیت‌ها شده‌اند. بسیاری از مشاغل نیز با اعمال محدودیت‌های شدیدتر، بیشتر در خطر خواهند بود.

در همین حال، مقامات بهداشتی می‌گویند نوع جدید کرونا ممکن است راحت‌تر از گونه معمولی دلتا گسترش یابد. این سویه معروف به «دلتا پلاس» حدود 6 درصد موارد ابتلا را در  این کشور به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۴۲ میلیون و ۱۵ هزار و ۲۴۵ نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان چهار میلیون و ۹۲۱ هزار و ۹۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع ۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۱۹۲ دُز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده‌ است.ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است. برزیل از حیث مرگ و میر رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.