زلمای خلیل زاد: فضای بی اعتمادی میان آمریکا و طالبان وجود دارد

گروه جهان الف،   4000801109

زلمای خلیل زاد نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان به نقل از طالبان به شبکه سی بی اس نیوز گفت که آنها از مکان پنهان شدن ایمن الظواهری سرکرده القاعده آگاهی ندارند، اما با توجه به فضای بی اعتمادی میان ما و طالبان، نمی توانیم به گفته های آنان اعتماد کنیم.

زلمای خلیل زاد: فضای بی اعتمادی میان آمریکا و طالبان وجود دارد

به گزارش  ایرنا از شبکه سی بی اس نیوز؛ خلیل زاد که چند روز پیش از مقام خود کناره گیری کرد، افزود: طالبان پیش از این در مذاکرات ۲۰۲۰ تعهد کرده بود که به القاعده یا هر گروه تروریستی دیگر اجازه فعالیت و حمله به منافع ایالات متحد و متحدانش را در سرزمین تحت تصرفش که اکنون افغانستان است، ندهد که موفقیت بزرگی برای واشنگتن بود.

وی افزود: طالبان، آمریکا را متقاعد کرده بود که از همکاری یا طراحی عملیات علیه ایالات متحده، خودداری کند و ما انتظار داریم که هر عضو القاعده را از خاک این کشور، اخراج کنند.

زلمای خلیل زاد در باره علت کناره گیری اش گفت: از آنجا که از سوی دولت پیشین آمریکا، مامور مذاکره با طالبان برای عقب نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان شده بود و با توجه به دستیابی به این اهداف و پایان طولانی ترین جنگ آمریکا، اکنون در مرحله تازه ای قرار داریم که مربوط به عقب نشینی و کمک های کمک های انسان دوستانه به افغانستان است و من برای ورود به مرحله تازه و امکان حرکت آن، کناره گیری کردم.