فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی خبر داد: بازگشایی مرز ایران و ترکمنستان و برقراری روابط تجاری

گروه سیاسی الف،   4000801053

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به بازگشایی مرز ایران و ترکمنستان گفت: روادید تجاری و اقتصادی در پایانه‌های مرزی فعال و برقرار است و مرزبانان با تلاش شبانه‌روزی برای تسهیل در امور با جدیت مشغول به خدمت رسانی هستند.

بازگشایی مرز ایران و ترکمنستان و برقراری روابط تجاری

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی در مراسم دانش آموختگی فراگیران مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه(ع) ناجا افزود: امروز با تمام تهدیدات پیرامونی کشور، امنیت مطلوبی در مرزهای کشور با حضور مرزبانان نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح وجود دارد که این امنیت را مرهون رشادت مرزبانان و خانواده صبور آنها هستیم.

وی اضافه کرد:  ایران با ١۵ کشور همسایه و هم مرز است و امنیت پایدار و مطلوبی در مرزهای کشور بخصوص در مرزهای جنوب شرقی برقرار است.

وی با اشاره به اینکه حضور معاندان و بیگانگان در مرزهای کشور، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در صورت تحرک گروهک های معاند و بیگانگان در مرزهای جمهوری اسلامی ایران، مرزبانان غیور نیروی انتظامی با اقتدار از حدود و ثغور کشور حراست و پاسداری خواهند کرد.

گودرزی گفت: تعامل و ارتباط دیپلماسی با کشورهای همسایه بخوبی برقرار است و هیچ‌ یک ازگذرهای مرزی و پایانه ها بسته نیست و تبادل تجاری و اقتصادی در مرزها بخوبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه مرزبانان با اقتداردر سراسر مرزهای ایران اسلامی هوشیار بوده و در مرزهای کشور امنیت برقرار است، افزود: مقام معظم رهبری، ناجا را از ستون های استوار امنیت در کشور دانسته اند که این افتخاری بزرگ برای نیروی انتظامی است.

سردار گودرزی بیان داشت: اقتدار توام با مهربانی در نیروهای انتظامی به عنوان مظهر اقتدار ملی وجود دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: غیورمردان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس با ۴۴ کشور استکباری جهان جنگیدند و با سربند "یازهرا(س) " به دل دشمن می زدند و امروز مرزبانان  ادامه دهنده راه این غیورمردان در مرزهای شرف و عزت ایران اسلامی است.

از اسفند سال ۹۸ با شروع همه گیری بیماری کرونا، مرز زمینی ترکمنستان با ایران در اینچه برون استان گلستان بسته شد و بعد از ۲۰ ماه از ۲۲ مهر ماه با پذیرش کامیون های ایرانی فعالیت خود را  از سر گرفت.