میرکاظمی: اصلاح بودجه اجتناب‌ناپذیر است

گروه اقتصادی الف،   4000801051

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اصلاح بودجه اجتناب‌ناپذیر است، گفت: درخواست اصلی مردم بهبود وضع معیشت است که تحقق آن با ادامه روال سابق امکان‌پذیر نیست.

میرکاظمی: اصلاح بودجه اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش ایرنا، «مسعود میرکاظمی» امروز (شنبه) در مراسم روز ملی آمار در محل سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهارداشت: داده و داده‌کاوی، باید پایه و اساس حرکت‌های مسوولان باشد و ما به دنبال تغییر اساسی در ساختار بودجه هستیم. 

وی افزود: در گذشته زیرساخت‌های لازم در مناطق مختلف فراهم شده و امکانات مختلف همچون اینترنت، برق و آب و بسیاری از زیرساخت‌های عمرانی به دورترین نقاط روستایی نیز رسیده است. 

میرکاظمی عمده مشکل مردم را اشتغال عنوان کرد و گفت: بیماری موجب افزایش هزینه خانوار و کاهش درآمدها شده است، بنابراین باید اصلاحات را انجام دهیم و آسیب‌شناسی کنیم که چرا با وجود رشد نقدینگی درآمدها افزایش نیافته است؟ 

معاون رییس‌جمهوری ادامه‌داد: باید منابع موثر باشد و اثربخشی در شاخص‌های کلان افزایش یابد که خود متضمن حرکت‌های چرخ‌های اقتصاد است. 

میرکاظمی بیان‌داشت: مهمترین وظیفه سازمان برنامه و بودجه کشور اصلاح ساختار بودجه است تا بدهی روی بدهی قرار نگیرد، فاصله طبقاتی افزایش نیابد و قدرت خرید مردم کم نشود و در سال ۱۴۰۱ این اقدام انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، اصلاح ساختار بودجه از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم، به‌ویژه در آستانه تدوین نخستین لایحه بودجه این دولت است. مواردی همچون، ساماندهی و کاهش هزینه‌های دولت، ایجاد و افزایش درآمدهای پایدار، قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و مدیریت یارانه‌ها اجزای اصلی رویکرد اصلاح ساختاری بودجه را شکل می‌دهد.