عملیات موفق نجات ۸ کوهنورد در شمال تهران/ حال عمومی کوهنوردان خوب است

گروه حوادث الف،   4000730060

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پس از ساعت ها تلاش ۸ کوهنورد مفقود شده در دشت لار پیدا شدند. حال عمومی این ۸ کوهنورد مساعد است و به منطقه امن انتقال داده خواهند شد.

شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: ساعت ۲۱:۳۴ شب گذشته گزارشی مبنی بر اعلام مفقودی ۸ کوهنورد در قله ریزان منطقه افجه از توابع بخش لواسانات، توسط همراهان با شماره گیری ۱۱۲ به عنوان ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام شد.

وی گفت: ابتدا یک تیم ۵ نفره از جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات به منطقه احتمالی گم شدن این کوهنوردان اعزام و جستجو تا ساعت ۶ بامداد امروز ادامه اما متأسفانه ارتباطی با این ۸ کوهنورد حاصل نشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی ابتدا امکان جستجوی هوایی وجود نداشت اما با مساعد شدن هوا، تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران در سازمان امداد و نجات حاضر و با همراهی تیم امداد هوایی توسط بالگرد جهت جستجو این کوهنوردان به منطقه اعلام شده، اعزام شدند.

فتحی اضافه کرد: جست و جو توسط ۴ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان تهران به صورت زمینی، یک تیم به صورت هوایی و سه تیم نیز از هیأت کوهنوردی استان تهران آغاز و پس از حدود ۱۸ ساعت جستجو توسط امدادگران و نجاتگران، این ۸ کوهنورد در دشت لار پیدا شدند.

این مقام مسؤول تأکید کرد: پس از ارزیابی اولیه توسط امدادگران و نجاتگران مشخص شد حال عمومی این ۸ کوهنورد مساعد است و به منطقه امن انتقال داده خواهند شد و در صورت نیاز به مراقبت‌های پزشکی بیشتر، به مراکز درمانی منتقل خواهند شد.