وزیر راه: عملیات احداث راه‌آهن اردبیل در سال ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد

گروه اقتصادی الف،   4000730037

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه راه‌آهن هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

وزیر راه: عملیات احداث راه‌آهن اردبیل در سال ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد

به گزارش فارس، رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در دومین روز از سفر خود به استان اردبیل و در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰۰ واحد مسکونی در شهر اردبیل، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان اردبیل دستاوردهای خوبی برای مردم استان خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه راه و شهرسازی دو محور راه سازی و مسکن در دستور کار قرار دارد و برای حل مشکلات زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این ۲۰۰۰ میلیارد تومان مربوط به مصوبات سفر برای توسعه بزرگراه‌ها، راه آهن و راه‌های روستایی استان اردبیل است. 

وی ادامه داد: برای توسعه راه‌آهن هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و با توجه به این اعتبار می‌توان گفت که در سال ۱۴۰۱ پایان عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل و آغاز بهره‌برداری از این راه‌آهن را جشن خواهیم گرفت.

قاسمی گفت: همچنین شاهد آغاز عملیات اجرایی راه آهن اردبیل ـ پارس آباد خواهیم بود که نقش مهمی در کریدور شمال ـ جنوب و توسعه ترانزیت در کشور دارد.