اردوغان به استفاده از سلاح‌ سنگین علیه ارتش سوریه تهدید کرد

گروه جهان الف،   4000729105
اردوغان به استفاده از سلاح‌ سنگین علیه ارتش سوریه تهدید کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه هشدار داد، آنکارا آماده استفاده از سلاح‌های سنگین در پاسخ به حملات ارتش سوریه به استان ادلب است. اردوغان همچنین اعلام کرد: رایزنی‌ها در سطوح پایین‌تر در مورد جنگنده‌های اف-۳۵ ادامه دارد؛ اما یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار خود را به هر نحوی پس می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگاران همراهش در سفر به آفریقا گفت: از نظر ترکیه جایز نیست اوضاع در ادلب بدون مداخله ادامه یابد و اوضاع این منطقه را رها کرد.

او تاکید کرد، ارتش ترکیه به عملیات ویژه مقابله با تروریسم در منطقه و به خصوص سوریه ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: قصد عقب‌نشینی نداریم و به عملیات در سویه ادامه می‌دهیم . نمی‌دانم اکنون موضعی که نظام سوریه اتخاذ خواهد کرد، چیست؟ اما ما به آنچه لازم است، ادامه می‌دهیم به خصوص در خصوص تحولات ادلب و با سلاح‌های سنگین پاسخ می‌دهیم.

رئیس جمهور ترکیه در خصور روابط با آفریقا گفت: روابط آنکارا با آفریقا در سطح مطلوب قرار دارد. آن‌ها می‌گویند که سفر شما به منطقه روابط آفریقا و اروپا را هم خنثی می‌کند. آفریقایی‌ها از این وضعیت ممنون هستند.

اردوغان با اشاره به فروپاشی فتو افزود: مشارکت در بنیاد معارف به مثابه فروپاشی فتو در این منطقه است. گروه تروریستی فتو در جنوب آفریقا نیز وارد مسیر فروپاشی شده است.

اردوغان در مورد فراخوان سفیر ۱۰ کشور در مورد عثمان کاوالا اعلام کرد: به وزیر امور خارجه‌مان گفتم که ما نمی‌توانیم از این‌ها (سفیران) در کشور خود میزبانی کنیم.

اردوغان در ادامه سخنان خود در این مورد افزود: نقش کاوالا (برای ما) به مثابه نقش سوروس در جامعه بین‌المللی است. این افراد با پول مناطق مورد نظر را طبق میل خود متزلزل می‌کنند. باید رفتارهای‌شان پیگیری شود.

اردوغان درباره زمان برگزاری انتخابات اظهار داشت:  انتخابات (ریاست جمهوری و پارلمان) به موقع خود انجام خواهد شد. ترکیه برگزاری انتخابات در زمان خود را تجربه خواهد کرد. آن تاریخ هم ۲۰۲۳ است.

اردوغان در ادامه افزود:  (در مورد اف-۳۵) در نشست گروه ۲۰ در رم با بایدن دیدار و سوال خواهیم کرد؛ چه می‌کنیم، چه چیزهایی در جریان است؟. به هیچ وجه به پایمال شدن حقوق ترکیه اجازه نمی‌دهیم.

اردوغان در مورد ادعاهای قلیچداراوغلو در رابطه با احتمال وقوع قتل‌های سیاسی گفت: اظهارات رهبر اپوزیسیون توهمی بیش نیست.