خودکفایی ایران در تولید شکر طی سه سال آینده

گروه اقتصادی الف،   4000728141

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و توسعه واحدهای فرآوری، خودکفایی ایران در تولید شکر طی سه سال محقق خواهد شد.

خودکفایی ایران در تولید شکر طی سه سال آینده

به گزارش فارس از جوین، علیرضا مهاجر امروز در آیین آغاز چهل و پنجمین سال فعالیت کارخانه قند جوین اظهار کرد: تولید محصولات راهبردی تأثیر بسیار مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و به همین منظور برنامه نخست، تولید کافی این محصولات در داخل است و در مراحل بعد به تولید دیگر محصولات پرداخته می‌شود.

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و توسعه واحدهای فرآوری، خودکفایی ایران در تولید شکر طی سه سال محقق خواهد شد، افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح کشتزارهای چغندرقند و افزایش درصد شکر در این محصول از دستاوردهای سال‌های اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید محصول چغندرقند، برنامه‌های کشت پاییزه در استان‌های پرآب و نیز مدیریت مصرف آب از طریق اجرای طرح‌های آبیاری نوین مورد توجه قرار گرفته است.

مهاجر به اهمیت کشت محصولات راهبردی اشاره و عنوان کرد: با توسعه کارخانجات و افزایش ظرفیت خودکفایی، می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغالزایی برای جوانان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

مجری طرح چغندر قند کشور نیز در ادامه این مراسم گفت: در مجموع امسال شکر تولیدی از چغندرقند و نیشکر به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید که این میزان نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.

پیمان حصادی افزود: با پیش‌بینی تحویل ۷ میلیون تن چغندر بهاره و پاییزه در سال جاری، حدود ۹۵۰ هزار تن شکر استحصال خواهد شد.