زاکانی: اهل کار سلیقه ای نیستم/ دیگر دغدغه پرداخت حقوق کارکنان شهرداری را نداریم

گروه اجتماعی الف،   4000727065

شهردار تهران با اشاره به برخی اخبار در خصوص انتصابات گفت: می توانستیم در موضوع انتصابات سلیقه ای برخورد کنیم و انتصابات را حق شهردار بدانیم. این کار غلطی است. هیچ یک از دوستان عزیز شورای شهر هیچ فشاری برای انتصابات به ما نیاوردند. عده ای آرزوهای خود را تحمیل می کنند و تلاش می کنند بین شورا و شهرداری اختلاف بیفکنند.

زاکانی: اهل کار سلیقه ای نیستم/ دیگر دغدغه پرداخت حقوق کارکنان شهرداری را نداریم

 به گزارش برنا؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جریان هفدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که صبح امروز در محل ساختمان شورای شهر برگزار شد، ضمن تبریک میلاد رسول اکرم (ص) گفت: روز یکشنبه بنا بود به صحن علنی بیایم اما به دلیل کسالت نتوانستم حضور پیدا کنم.

 او افزود: طی یک ماه و نیم که حضور داشتم اساس بر همکاری با شورای شهر بود. اهل کار سلیقه ای نیستم و علی القاعده شهر هم این موضوع را نمی طلبد. برای آینده افقی ترسیم کردیم و گام به گام به سمت آن پیش می رویم.

زاکانی با اشاره به حضورش به عنوان شهرداری تهران تصریح کرد: روالی را پیگیری کردم و 10 کارگروه شکل گرفت تا وضع موجود و شرایط فعلی را بررسی کند.

شهردار تهران ادامه داد: بحث حقوق و دستمزد بزرگترین چالش ما بود. طی دوران گذشته با قرض، حقوق پرسنل را پرداخت می کردند. خدا لطف کرد و همت خود را بر این گذاشتیم که شرمنده کارکنان خود نشویم. سعی کردیم هیچ خلافی انجام نشود و خط قرمز ما خلاف است. از این رو دیگر دغدغه پرداخت حقوق کارکنان خود را نداریم.

او با اشاره به اینکه به دنبال خزانه واحد رفتیم، گفت: دوران قبل شهرداری جرات نمی کرد به دنبال خزانه واحد برود. از این رو باید شفافیت در دریافت و پرداخت ها صورت گیرد.

زاکانی با بیان اینکه هفته ای نبود که برای ما محکومیت های چند ده میلیاردی تجویز نشود، اظهار کرد: ریل گذاری خوبی برای آینده صورت گرفت و معتقدم شهرداری الگوی بزرگ و دقیقی برای سایر مجموعه ها خواهد بود.

شهردار تهران ادامه داد: می توانستیم در موضوع انتصابات سلیقه ای برخورد کنیم و انتصابات را حق شهردار بدانیم. این کار غلطی است. روالی گذاشتیم و مجرب ترین افراد در کانون ارزیابی فعالیت و رزومه ها را بررسی می کنند.

او با بیان اینکه همه چیز نسبی است، افزود: تلاش کردیم از همه رزومه بگیریم چرا که پیامبر فرمودند خائن است کسی قوی تر باشد و فردی ضعیف تر را بگمارد و خیانت به خدا و پیامبر کرده است و من این جمله را آویزه گوشم دارم.

زاکانی تاکید کرد: هیچ یک از دوستان عزیز شورای شهر هیچ فشاری برای انتصابات به ما نیاوردند. عده ای آرزوهای خود را تحمیل می کنند و تلاش می کنند بین شورا و شهرداری اختلاف بیفکنند.

شهردار تهران ادامه داد: تا به امروز تحت هیچ فشاری از سوی اعضای شورا قرار نگرفتم و اساس کانون ارزیابی بود. البته اختلاف نظرهایی وجود دارد.

او افزود: یکی از اشتباهات دوران گذشته این بود که کمیته انتصابات را از رده خارج کرده بودند.

زاکانی تصریح کرد: انتصابات دومین کار ما بود. در هیچ یک از انتصاباتی که امروز در کشور صورت می گیرد این مدل پیاده نشده است.

شهردار تهران با اشاره به دیگر اقدامات گفت: سومین اقدامات ما موضوع کرونا بود. بیش از 50 درصد واکسیناسیون را شهرداری بر عهده گرفت.

او ادامه داد: امروز صاحب برنامه شش ماهه هستیم که در غالب بودجه سالانه است و تفاوت جدی پیدا می کند. شهر شش ماه آینده ما تفاوت زیادی با شهر امروزمان خواهد داشت.

زاکانی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما عنوان کرد: فعالیت های اجتماعی اساسی ما در آستانه آغاز شدن است تا چهره شهر را تغییر دهیم و امیدواریم معتادان متجاهر، کودکان کار و... نداشته باشیم و به آن ها خدمت کنیم تا به جامعه بازگردانیم.

شهردار تهران افزود: ممکن است برخی بگویند معتادان متجاهر، کودکان کار و.. تکلیف مستقیم شهرداری نیست اما شهرداری نخ تسبیح سایر دستگاه ها است. ارائه خدمت دیگر موردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

او گفت: گام های شش ماهه ما مشخص شده است اما میزان کارکردمان صورت نمایی به خود می گیرد و شهروندان عزیز تفاوت را شاهد خواهند بود.

زاکانی در خصوص تذکر برخی اعضا شورا گفت: دیگران شائبه هایی به جامعه تلقین می کنند. علاقه بازگشت به گذشته نداریم و با تحریک برخی رسانه ها هم به آن سمت نخواهیم رفت. خواهش من از رسانه ها این است که اخبار کذب را منعکس نکنند که به نفع هیچ کس نیست.

شهردار تهران در رابطه با جلوگیری از واگذاری املاک که مصوبه شورا داشته است، اظهار کرد: قبلا شهردار می خواسته واگذاری انجام دهد و حالا شهردار نمی خواهد این کار را انجام دهد و مصوبه الزامی ندارد چرا که واگذاری املاک مجوزی برای شهرداری است و همان شهردار که مجوز گرفته می تواند مسکوت بگذارد اما امکانی برای شهردار وجود ندارد که بدون مصوبه دست به واگذاری بزند.

او در خصوص مصوبه واگذاری املاک گفت: کاری که شورای پنجم انجام داده بود 9 عنوان خارج از آن که شهرداری ارائه کرده باشد، اضافه کرد.