دروغ‌پرداز سلاح کشتار جمعی در عراق

گروه جهان الف،   4000727044 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

کالین پاول که دیروز درگذشت، گرچه به دروغ‌های خود که منجر به حمله آمریکا به عراق شد، اعتراف کرد، اما این اعتراف هرگز نتوانست کشتار و آوارگی میلیون‌ها نفر در جریان این جنگ خانمان سوز را جبران کند.

 دروغ‌پرداز سلاح کشتار جمعی در عراق

 به گزارش الف، کالین پاول، اولین وزیر خارجه سیاه‌پوست آمریکا روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در سن ۸۴ سالگی درگذشت.وی سابقه جنگ در ویتنام را داشته و به عنوان اولین مشاور امنیت ملی سیاه پوست در دولت رونالد رایگان خدمت کرد و جوان‌ترین رئیس سیاه پوست ستاد مشترک ارتش آمریکا در دولت جورج بوش پدر بود.

این مقام سابق آمریکایی در دوران جنگ اول خلیج فارس شهرت خاصی به دست آورد و به عنوان اولین سیاه پوست گزینه ریاست جمهوری آمریکا در دهه ۱۹۹۰ مشهور شد؛ اما شهرت وی به دلیل اطلاعات نادرست به عنوان وزیر امور خارجه دولت بوش پسر به سازمان ملل برای آغاز جنگ عراق با مشکل جدی مواجه شد.

نام کالین پاول ، «جورج بوش» و «دیک چنی» معاون وی ، «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع آمریکا و همچنین «تونی بلر» نخست‌وزیر سابق انگلیس  به همراه همدستان عرب که در جنگ و توطئه علیه عراق و خاورمیانه  نقش مهمی ایفا کردند، به عنوان ظالمان و افراد فاسد در تاریخ ثبت شد. نیروهای ملی عرب و اسلامی با این توطئه‌ها و تهاجم‌ها مقابله کردند تا جایی که امروزه شکست آمریکا را می‌بینیم.

« کالین پاول» در چند دولت جمهوری‌خواه آمریکا در شکل‌گیری سیاست خارجی کاخ سفید در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم  ایفای نقش کرد.وی به عنوان فردی از سوی « جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا برای دروغ‌پردازی سلاح‌های کشتار جمعی در عراق انتخاب شد. پاول در عملیات طوفان صحرا در جنگ خلیج فارس علیه عراق در ۱۹۹۰-۱۹۹۱ نقش مهمی ایفا کرد.

پاول فردی بود که در پنجم فوریه۲۰۰۳  در شورای امنیت سازمان ملل تلاش زیادی برای تاثیر بر تغییر دیدگاه های بین المللی به نفع جنگ انجام داد.وی از تریبون شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده کرد و تصاویری را به نمایش گذاشت که ادعا می‌کرد  عراق سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی تولید می‌کند. این تصاویر جعلی برای اقناع افکار عمومی بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفت  و متأسفانه وی در این مأموریت به موفقیت رسید.

ده سال بعد از آن روز، پاول آمریکایی آفریقایی تبار کتابی منتشر کرد که در آن، سخنرانی آن روز خود را یک لکه ننگ در دوران کار حرفه‌ای خود عنوان کرد و گفت که دولت جورج دبليو بوش، قبل از سخنرانی‌ رئيس‌جمهور در سال 2003 در سازمان ملل، در حال برنامه‌ریزی درباره وجود سلاح‌های كشتار جمعی در عراق برای جنگ با اين كشور بود.

 پاول در ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۴، در کمیسیون امور دولتی سنا اعتراف کرد: منابعی که بسیاری از اطلاعات ارائه شده وی در سخنرانی سازمان ملل را در اختیار او قرار داده بودند، «اشتباه» بودند و «بعید است» که ذخایر سلاح‌های کشتار جمعی در عراق پیدا شود.اما این اعترافات پس از آن صورت گرفت که آتش جنگی را شعله ور کرد که 8 سال طول کشید و حدود 200 هزار غیر نظامی  در طول این جنگ کشته شدند.

روزنامه رای الیوم در گزارشی اعلام کرد که حمله آمریکا به عراق به درخواست رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت گرفت و لابی‌هایی  که برای خدمت به این رژیم در دولت بوش و دیگر دولت‌های غربی ، به ویژه انگلیس فعالیت می‌کردند، در راستای آماده سازی توطئه بزرگ با هدف نابودی سوریه ، لیبی و یمن تلاش کردند. همچنین آن‌ها  تلاش کردند تا  توطئه آمریکا را برای اعمال هژمونی اسرائیل بر خاورمیانه عملی کنند و با پایان دادن به میراث مقاومت و جایگزینی آن با توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل،  بر منطقه نفوذ کنند.

طرح تجزیه آمریکایی و اسراییلی که هنوز هم به طریقی در سوریه ، عراق ، یمن ، لیبی و شاید به زودی در الجزایر ادامه دارد ، نمی‌توانست با توجه به حضور یک عراق قوی با هویت اسلامی عرب  میسر شود .به همین دلیل ، دولت بوش و رژیم  صهیونیستی ایده‌های «برنارد لوئیس» مورخ مشهور صهیونیست بریتانیایی را که نظریه تجزیه منطقه عرب ، کشاندن آن به سوی جنگ‌های داخلی و تقسیم عراق را داشت ، پذیرفت.

ایده تاسیس سازمان موسوم به «دوستان» عراق و سپس دوستان لیبی ، سوریه و.. متعلق به یک مهندس امریکایی اسراییلی بود که  امروز پیامد و نتایجی ازجمله هرج ومرج و ویرانی را در کشورهای مذکور می‌بینیم.

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سایه وجود ثبات  و اقتدار عراق و سوریه ممکن نمی‌شد به همین دلیل طرحی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی برای به آشوب کشیدن این کشورها  و ایجاد نزاع و درگیری‌های فرقه‌ای آماده شد.

سوریه پس از ده سال جنگ سنگین، در حال بازیابی است و عراق شروع به بازیابی سریع نیروهای مقاومت و هویت خود می‌کند. محور مقاومت روز به روز توانایی خود را تقویت می‌کند و در جنگ‌های اخیر علیه توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.