ضرغامی: آیین‌نامه‌ سفر به ایران به‌زودی ابلاغ می‌شود

گروه فرهنگی الف،   4000726107

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تدوین آیین‌نامه‌ سفر به ایران گفت: گردشگری از مصادیق بارز دیپلماسی عمومی است و سیاست دولت سیزدهم نیز تقویت دیپلماسی عمومی است که یکی از شاخه‌های مهم آن موضوع گردشگری است.

ضرغامی: آیین‌نامه‌ سفر به ایران به‌زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی در نشست مشترک وزیران امور خارجه، بهداشت و درمان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در محل وزارت خارجه برگزار شد، در بخشی از صحبت‌های خود با بیان این‌که حدود ۲۰ ماه است صدور ویزای گردشگری متوقف شده، گفت: در مدت اخیر تلاش کرده‌ایم که روند واکسیناسیون عوامل مرتبط با گردشگری گسترش پیدا کند و در ادامه هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای تعیین رعایت پروتکل‌ها و تنظیم مقررات مربوط به ورود گردشگر در کشور با وزارت بهداشت انجام شده و در این زمینه در حال همکاری هستیم.

او ادامه داد: همان‌طور که اشاره کردم ۲۰ ماه است صدور ویزای گردشگری متوقف شده است،  با توجه به اهمیت موضوع گردشگری و همچنین اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تنظیم مقررات در این زمینه آیین‌نامه‌ای در این زمینه تدوین شده که ابلاغ می‌شود. در ارتباط با این آیین‌نامه عوامل مؤثر در گردشگری توجیه شده‌اند و در این زمینه آموزش‌هایی به آن‌ها در حال ارائه شدن است و ما در تلاش هستیم تا بتوانیم گردشگری را هر چه زودتر از سر بگیریم و زمینه‌های لازم برای صدور ویزای گردشگری در تمام حوزه‌های مرتبط فراهم شود.

ضرغامی همچنین تأکید کرد:‌ گردشگری از جمله موضوعاتی است که موضوع تحریم‌ها نمی‌تواند در مورد آن معنا و مفهومی داشته باشد و همان‌طور که اشاره شد اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک روند مربوط به گردشگری و صدور ویزای آن آغاز خواهد شد.