ابراز امیدواری اتحادیه اروپا درباره گفت‌و‌گوها با ایران

گروه جهان الف،   4000726076

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) درباره گفت‌و‌گوهای آتی با ایران در بروکسل ابراز امیدواری کرد.

ابراز امیدواری اتحادیه اروپا درباره گفت‌و‌گوها با ایران

به گزارش فارس، بعد از توافق اخیر ایران و اتحادیه اروپا برای گفت‌و‌گو در بروکسل با موضوع برجام، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره این گفت‌و‌گوها ابراز امیدواری کرد.

منابع رسانه‌ای روز دوشنبه (امروز) از اظهارات تازه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات با ایران درباره برجام خبر دادند.

جوزپ بورل که پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران با سوالی درباره وضعیت جاری گفت‌و‌گوها با ایران درباره برجام مواجه شد.

یک خبرنگار از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سوال کرد که آیا شما رایزنی با ایران در بروکسل طی روز پنجشنبه هفته جاری را تایید می‌کنید؟

جوزپ بورل در پاسخ به این سوال گفت: «شما هرگز (با قطعیت جواب این سوال) را نخواهید دانست. من امروز بیشتر از دیروز خوشبین هستم. هنوز (تاریخ دقیق گفت‌و‌گو با ایران در بروکسل) تایید نشده اما من امیدوارم در روزهای آینده مقدمات نشست بروکسل فراهم شود اما ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیحات بیشتری درباره گفت‌و‌گوها با ایران با موضوع برجام ارائه نداد.

 ۲۲ مهر ماه «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران میزبان «انریکه مورا» معاون جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود.

پس از برگزاری این نشست در تهران اعلام شد که قرار است گفت‌وگوها در طی دو هفته آینده در بروکسل از سر گرفته شود