رئیس انجمن تغذیه ایران: ورزشکاران کمتر به کرونا مبتلا شدند/ سیستم ایمنی بدن ارتباط مستقیم با ابتلا به بیماری کرونا دارد

گروه ورزشی الف،   4000726053

جلال‌الدین میرزای رزاز گفت: کاملا اثبات شده میزان ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که ورزش و ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند، نسبت به افراد معمولی کمتر است.

ورزشکاران کمتر به کرونا مبتلا شدند/ سیستم ایمنی بدن ارتباط مستقیم با ابتلا به بیماری کرونا دارد

جلال‌الدین میرزای رزاز، رئیس انجمن تغذیه ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار داشت: ویروس کرونا زمانی که شیوع پیدا کرد، بیماری ناشناخته‌ای بود برای همین ما روش‌های درمانی بیماری‌هایی از جمله سارس و ... را استفاده می‌کردیم.

 او با بیان اینکه در حال حاضر بعد از گذشت دو سال اطلاعات جامع‌تر و کامل‌تری برای مدیریت بیماری کرونا داریم، افزود: بهترین راه و روش مبارزه با اپیدمی کرونا، پیشگیری از آن است. برای پیشگیری از کرونا علاوه بر بحث‌های کلی مثل پروتکل‌های اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی، موضوع سیستم ایمنی بدن دارای است که نقش کلیدی و اساسی برای عدم ابتلا به کرونا بازی می کند.

میرزای رزاز ادامه داد: با بررسی‌های علمی که در دانشگاه علوم تغذیه به عمل آوردیم به این نتیجه رسیدیم که سیستم ایمنی بدن به طریق مختلف تقویت می‌شود که یکی از مهم‌ترین عوامل تغذیه اصولی و اساسی است. تغذیه اساسی یک تغذیه متنوع از 5 گروه غذایی کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، میوه، سبزیجات و لبنیات است.

رئیس انجمن تغذیه ایران با اشاره به اینکه دومین راه اساسی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، داشتن فعالیت بدنی و فیزیکی است، گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده نشان داده شده کسانی‌که فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی دارند، سیستم ایمنی کامل‌تر و قوی‌تری برای مبارزه با بیماری‌ها خواهند داشت.

او با بیان این‌که در طول بیماری کرونا همه جا اعلام کردیم که مردم فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند و حتی اگر شده روزی 20 دقیقه تا 30 دقیقه پیاده‌روی داشته باشند، ادامه داد: ساده‌ترین نوع ورزش که مادر همه ورزش‌ها هم است، پیاده‌روی است.

میرزای رزاز گفت: زمانی که اسم ورزش را می‌آوریم امکانات ورزشی، لباس و.. در ذهن مردم تداعی شده که باعث می‌شود آن‌ها از این فعالیت‌ها فاصله بگیرند.

او با اشاره به اینکه در بررسی‌های علمی نشان داده شده داشتن خواب کافی باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و نهایتا پرهیز از استرسها و فشارهای عصبی می‌تواند تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری باشد، افزود: کاملا اثبات شده میزان ابتلا به کرونا در افرادی که ورزش و ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند، نسبت به افراد معمولی کمتر است.