برنج عنبر بو، مظلوم ترین برنج ایران

گزارش بازرگانی،   4000726021 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اغلب ما برنج تولیدی داخل کشور را به نام برنج های شمالی می شناسیم ولی قسمت هایی از جنوب کشور نیز به کشت و زرع برنج مشغول هستند که معروف ترین استان های جنوبی در این زمینه استان خوزستان و استان ایلام هستند. می خواهیم در این مقاله شما را با برنج عنبر بو که یکی از باکیفیت ترین و اصیل ترین برنج های ایرانی است، آشنا کنیم. برنج عنبر بو از معطرترین و خوش طعم ترین برنج های جنوبی است و در موارد زیادی می تواند با برنج های شمالی رقابت تنگاتنگی داشته باشد. اگر برای اولین بار است که نام برنج عنبر بو را می شنوید، ما را تا انتهای این متن همراهی کنید تا از آخرین اخبار از دنیای برنج عنبر بو مطلع شوید و درباره این برنج خوش پخت بیشتر بدانید تا بتوانید رژیم غذایی خود را گسترش دهید و سلامت غذایی خود را به بهترین شکل ممکن تضمین کنید. البته اگر درباره برنج عنبر بو اطلاعاتی هم دارید؛ همراه ما باشید تا بهترین نوع برنج عنبر بو را از نظر کیفیت به شما معرفی کنیم. حتما شما نیز همواره برای خرید مواد غذایی به دنبال مکانی معتبر و مطمئن هستید که بتوانید با اطمینان خاطر مواد غذایی خود را از آن جا خریداری کنید. البته این مورد بسیار مهم و درست است؛ زیرا که مواد غذایی نقشی کلیدی را در زندگی و سلامت فیزیکی بدن ما ایفا می کنند.

http://file.tesmino.ir/reportage/35497475/image_1f9b280eb8f4a81b4ecb7d113d5b89a51cc4c987.png

ماهیت برنج عنبر بو

برنج عنبر بو کاملا برخلاف تصورات ما از برنج است. این برنج ظاهر متفاوتی دارد و همین طور از نظر ارزش غذایی، طبع و مواد مغذی نیز بسیار متفاوت است. برنج عنبر بو، یک برنج با دانه هایی است که قد کوتاهی دارند و دارای ظاهر باریکی نیز نیستند و به طور خلاصه می توانیم بگوییم دانه های برنج عنبر بو کوتاه و ضخیم هستند. اکثر برنج هایی که ما در مراسم‌ها می بینیم، دارای دانه هایی با قد بلند هستند که ظاهری بسیار باریک دارند. البته برنج عنبر بو از نظر ارزش غذایی در مرتبه ای بسیار قابل توجه قرار دارد و حتی در بعضی از آزمایشات انجام شده، گفته شده که برنج عنبر بو از نظر ارزش غذایی بسیار برتر از برنج های شمالی است. برنج عنبر بو از دید مواد مغذی نیز بسیار غنی است و یک برنج کاملا مفید است که می تواند سلامت را در رژیم غذایی روزانه ما تثبیت کند. پس اگر به دنبال یک برنج بسیار سالم برای مصرف روزانه خود می گردید، برنج عنبر بو برای شما بهترین انتخاب است. خرید برنج عنبر بو را با بالا ترین کیفیت ممکن از صنایع غذایی طایفه تهیه کنید.

معضل آب بر سر راه برنج عنبر بو

مشکلات همیشه و در هر زمانی سر و کله شان پیدا می شود و ما باید انتظار مشکلات را در هر زمینه ای و در هر بازه زمانی داشته باشیم. البته مهم تر از کنار آمدن با مشکلات، یافتن راه حل های منطقی و مناسب برای حل مشکل یا جلوگیری از بزرگ شدن مشکل است. بعضی اوقات ممکن استه که چندین مشکل به طور هم زمان به روند یک موضوع هجوم بیاورند و فرآیند انجام یک عمل را به طور کلی دچار اختلال کند. در ارتباط با کشت برنج عنبربو نیز چنین مشکلاتی به وجود آمده است و کشاورزان را در جنوب به کلی گیج کرده است. هجوم یک طرفه چندین مشکل به کشت و زرع برنج عنبربو در استان های جنوبی باعث شده است که پیش بینی های نگران کننده ای درباره آینده کاشت و برداشت برنج عنبربو انجام شود و البته خبرهای امیدوار کننده ای نیز درباره این موضوع به اطلاع مردم رسیده است ولی در هر صورت احتیاط درباره هر موضوعی و در هر بازه ای لازم و بسیار ضروری است. اولین و مهم ترین نگرانی کشاورزان جنوبی درباره آب کشاورزی در این منطقه است که همه ما می دانیم اولین شرط لازم برای کشت برنج، وجود آب به مقدار لازم است. البته برنج عنبربو به آب کمتری نسبت به برنج های دیگر نیاز دارد ولی باز هم گیاه برنج به مقدار لازم آب نیاز دارد. اخبار حاکی از آن است که ممکن است آب کشاورزی استان خوزستان رو به شوری برود. یکی از بهترین انواع برنج عنبربو در کشور که به کشورهای دیگر نیز صادر می شود؛ برنج عنبربویی است که در شهرستان شوشتر از توابع استان خوزستان کاشت می شود. در صورت در نظر گرفتن احتمالات شور شدن آب کشاورزی استان خوزستان، کشت برنج عنبربو با یک خطر بسیار جدی رو به رو می شود.

http://file.tesmino.ir/reportage/35497475/image_ad4b97a882436d8d5749b99bbe66b4124719022c.png

عدم تبلیغ مناسب برای برنج عنبر بو

اکثریت مردم شناخت زیادی نسبت به برنج هایی که در جنوب کشور کاشت و برداشت می شوند، ندارند و تصور آن ها از برنج داخلی فقط برنج های شمالی است. برنج عنبر بو نسبت به طعم و عطر بی نظیرش در بین مردم بسیار ناشناخته است. این عدم تبلیغ نامناسب باعث شده است که از خرید یک برنج بی نظیر داخلی محروم باشیم. برنج عنبر بو بهترین انتخاب برای مصرف روزانه است و با طبع گرمی که دارد، می تواند به متعادل شدن طبع بدن شما کمک کند. امیدواریم که در آینده نزدیک تبلیغات مناسب برای برنج عنبر بو باعث شود که کشاورزان جنوبی مزد زحمات خود را بگیرند و محصول خود را گمنام و با قیمتی بسیار پایین تر از ارزش واقعی آن به فروش نرسانند. تبلیغات مناسب برای برنج عنبر بو باعث می شود که کشت و زرع برنج در قسمت های جنوبی کشور رونق پیدا کند. یکی از مجموعه هایی که در این راستا تلاش های زیادی کرده است و آن طور که شایسته است برای برای تبلیغ برنج عنبر بو قدم برداشته است؛ مجموعه طایفه است. صنایع غذایی طایفه برای ارائه برنج باکیفیت و معطر برنج عنبر بو به مردم ایران تلاش های بسیاری کرده است و شما می توانید با مراجعه به وبسایت رسمی صنایع غذایی طایفه، از آخرین اخبار از دنیای برنج عنبر بو مطلع شوید. گروه طایفه قدم های بسیار موثری را برای تبلیغ برنج های با کیفیت در میان مردم برداشته است و همواره سعی کرده است که مردم بهترین انتخاب را در حوزه برنج مصرفی خود داشته باشند. در وبسایت صنایع غذایی طایفه می توانید درباره انواع دیگر برنج ها نیز اطلاعات مفیدی دریافت کنید. با طایفه همراه شوید تا بهترین ها را در دنیای برنج در اختیار شما بگذارد.

استان های جنوبی رقیب سر سخت استان های شمالی در تولید برنج

می دانیم که بیشترین آمار تولید برنج در کشور متعلق به استان شمالی است و سالیان طولانی است که استان های شمالی دارای بیشترین مقدار برنج تولیدی در کشور هستند. استان های مازندران، گیلان و گلستان به ترتیب استان هایی هستند که هرساله محصول فراوانی تولید می کنند و برنج تولیدی آن ها نیز دارای کیفیت، عطر و طعم فوق العاده ای است. اما برنج استان های مازندران، گیلان و گلستان دیگر بی رقیب نیستند و یک رقیب سرسخت در جنوب کشور برای آن ها پیدا شده است. برنج های جنوبی رقابت تنگاتنگ و سرسختانه با برنج های شمالی در زمینه عطر و طعم دارند. باید صادق باشیم و بگوییم که برنج های جنوبی همانند برنج عنبر بو دارای عطری دلپذیر و طعمی بی نظیر هستند که شیفته آن خواهید شد و در حوزه طعم و عطر پا به پای برنج های شمالی پیش می آیند. البته باید بگوییم که ارزش غذایی و مواد مغذی که در برنج عنبر بو وجود دارد کمی بهتر و برتر از برنج های شمالی است. در طبع نیز بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و طبع برنج عنبر بو کاملا گرم است و برنج های شمالی غالبا طبع سردی دارند و افراد باید با توجه به طبع بدن خود و کارکرد دستگاه گوارش خود برنج مصرفی خود را انتخاب کنند که از چه نوع برنجی استفاده کنند. البته با اینکه برنج عنبربو رقیب بسیار سرسختی برای برنج های شمالی چون برنج هاشمی و طارم است ولی ضعف هایی نیز دارد. در مجالس رسمی معمولا از برنج های دانه بلند و باریک برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می شود و برنج عنبر بو با ظاهر متفاوتی که دارد، برای طبخ در مجالس رسمی مناسب نیست و برنج های شمالی برای پذیرایی از مهمان ها در یک مجلس مناسب تر هستند.

http://file.tesmino.ir/reportage/35497475/image_2cc0769ffc9d1f649947c8e8911823af900e76dc.png

نتیجه گیری

در انتهای این مطلب شناخت بهتری نسبت به برنج عنبر بو پیدا کردیم و حالا می دانیم که این برنج متعلق به کدام منطقه است و چه ویژگی هایی دارد. برنج عنبر بو بهترین انتخاب برای خرید یک برنج مرغوب، اصیل و با کیفیت است. برای آشنایی هر چه بیشتر با برنج عنبر بو می توانید با گروه طایفه همراه شوید تا از ویژگی های برنج عنبر بو، قیمت این برنج در بازار فروش و حتی نحوه پخت آن اطلاعات کسب کنید. صنایع غذایی طایفه بهترین و تازه ترین اخبار را از دنیای برنج عنبر بو در اختیار شما می گذارد تا با اطمینان خاطر هر چه بیشتر به خرید برنج مورد نظر خود بپردازید. اگر قصد خرید برنج عنبر بو با کیفیت و درجه یک و یا هر نوع برنج دیگری را دارید به وبسایت رسمی صنایع غذایی طایفه مراجعه کنید.