معاون رییس جمهوری: به معیشت ورزشکاران باید توجه شود

گروه ورزشی الف،   4000725066

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: به وضعیت معیشتی ورزشکاران باید توجه شود و وظیفه داریم حمایت‌های مناسبی را از آنها داشته باشیم و این شامل مردان و زنان ورزشکار می‌شود.

معاون رییس جمهوری: به معیشت ورزشکاران باید توجه شود

«انسیه خزعلی» روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: مدال‌آوری بانوان ورزشکار آن هم با شرایط خاص فیزیکی جای تقدیر و سپاس دارد و برای همین مساله شاهد بودیم که از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی فدراسیون تیروکمان تقدیر به عمل آمد.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها انگیزه بخش است و آنها می‌توانند به سایر بانوان نیز مسیر درست را نشان دهند. ما هر کاری که بتواند استعدادهای بانوان چه در بُعد قهرمانی و در چه بُعد سلامتی را نشان دهد، مورد حمایت قرار می‌دهیم.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: شرایط و وضعیت جسمی که این عزیزان دارند متفاوت است و همین متفاوت بودن آنها باعث شد توانایی‌هایشان را بشناسند. این موفقیت‌ها می‌تواند برای سایر زنان و حتی مردان انگیزه‌ بخش باشد.

خزعلی تاکید کرد: روحیه، سرسختی و مداومت کاری و عزم و اراده‌ای که این ورزشکاران از خود نشان دادند، مهم‌تر از طلایی است که به دست آوردند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص تبلیغاتی که کشورهای دیگر برای جذب ورزشکاران ما نشان می‌دهند، گفت: واقعیت این است، آنطور که باید به معیشت ورزشکاران توجه نشده است و ما وظیفه داریم حمایت‌های مناسبی را از آنها داشته باشیم و این شامل مردان و زنان ورزشکار می‌شود.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نسبت به این موضوع  حساس بوده و پیگیر آن هستند که رسیدگی کامل در این خصوص انجام شود. امیدوارم در قسمت بانوان، راهکارهایی پیدا کنیم که حمایت مناسب و موثری را از ورزشکاران داشته باشیم.

مراسم تجلیل از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی تیروکمان هفته گذشته (۱۹ مهر) با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و سایر مسئولان برگزار شد.

در این مراسم از میلاد وزیری و بهزاد پاکزاد ورزشکار و مربی المپیکی، زهرا نعمتی و رمضان بابایی دارندگان مدال طلا و نقره انفرادی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، فرزانه عسگری و غلامرضا رحیمی، محمدرضا زندی و علی سینا منشازاده تجلیل شد.

مجید کهتری و جبرئیل عبادی سرمربی و مربی اعزامی و شهرزاد الهیاری تنها داور ایرانی حاضر در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و حسین نصیرنژاد داور بین‌المللی کشورمان نیز در این مراسم تقدیر شدند.