پیشنهاد آمریکا برای جبران خسارت به خانواده قربانیان حمله پهپادی کابل

گروه جهان الف،   4000725028

وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد کرده است که برای جبران خسارت خانواده ۱۰ قربانی حمله پهپادی ماه اوت ارتش این کشور در کابل به آن‌ها پول پرداخت کرده و همچنین اعضای باقی مانده را در صورت درخواست به آمریکا منتقل نماید.

پیشنهاد آمریکا برای جبران خسارت به خانواده قربانیان حمله پهپادی کابل

به گزارش روز شنبه ایرنا از "الجزیره"، پناتگون اعلام کرد متعهد به پرداخت خسارت به خانواده قربانیان این حمله و همچنین همکاری با وزارت خارجه آمریکا برای انتقال این افراد به آمریکا در صورت ارائه درخواست است.  
پنتاگون به مبلغ درنظر گرفته شده برای خانواده قربانیان حمله پهپادی اشاره‌ای نکرده است.  
جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت: کالین کال معاون سیاست گذاری وزیر دفاع با استیون کوون رییس و بنیان گذارشرکت آموزش و تغذیه بین الملی به صورت مجازی گفت و گو کرده است.  
زماری احمدی یکی از کارمندان این شرکت بود که در حمله پهپادی ۲۹ اوت (هفتم شهریور) آمریکا کشته شد.  
اعضای خانواده احمدی خواهان عذرخواهی رسمی و شخصی آمریکا شده‌اند.  
به گزارش ایرنا، ماه گذشته ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده ارتش آمریکا اعتراف کرد که در حملات هوایی ماه گذشته واشنگتن هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی از افغانستان، ۱۰ غیرنظامی در کابل کشته شده‌اند.  
مک کنزی در کنفرانس خبری در پنتاگون که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا پخش می‌شد، اعلام کرد که تحقیقات نظامی آمریکا در مورد حملات مرگبار هواپیمای بدون سرنشین کابل در ماه اوت نشان داد که در این حمله ۱۰ غیرنظامی کشته شدند و راننده و خودروی مورد هدف قرار گرفته نیز احتمالا تهدیدی از طرف گروه داعش شاخه خراسان نبوده‌اند.  
این مقام نظامی آمریکایی اعتراف کرد که این حمله اشتباه صورت گرفته و سپس عذرخواهی کرد.  
پنتاگون نخست این حمله را ماموریتی موفق برای جلوگیری از بمب گذاری دیگری در فرودگاه کابل مطرح کرد. در حمله نخست داعش به فرودگاه کابل هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی ۱۳ نیروی آمریکایی و دستکم ۱۶۹ نفر از افغان‌ها در ۲۶ اوت جان باختند.  
مصاحبه‌ها و ویدئوهای نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که حمله پهپاد ریپر آمریکا به خودرویی در کابل در ۲۹ اوت (هفتم شهریور) که ارتش آمریکا مدعی بود حامل مواد منفجره است موجب کشته شدن یک امدادگر و اعضای خانواده‌اششد.