جدایی یخچال از فریزر: یخچال فریزر دو قلو بخریم یا ساید بای ساید؟

گزارش بازرگانی،   4000722040 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

C:\Users\User\Desktop\refrigrator1-rep19.jpgیخچال ها از نظر ظاهری در انواع مختلفی ساخته می شوند در بین انواع رایج دو نوعی که متقاضیان زیادی برای خریداری آنها وجود دارد، یکی ساید بای ساید و دیگری، یخچال فریزر دوقلو است. برای این که تصمیم بگیریم یخچال فریزر ال جی بخریم یا سامسونگ و یا هر برند دیگری قبل از آن باید بدانیم چه نوع یخچالی می خواهیم بخریم؟ ادامه این مقاله زنبیل به مقایسه این دو پرداخته و به شما در پیدا کردن پاسخ سوال های تان در این مورد کمک می کنیم.

یخچال فریزر دوقلو چیست؟

به زبان ساده مانند این است که یک دستگاه یخچال جدا و یک دستگاه فریزر جدا خریداری کنید به گونه ای که از نظر ظاهری با یکدیگر همخوانی و هماهنگی داشته باشند. یعنی یخچال فریزر دو قلو، یک یخچال و یک فریزر مجزاست که توسط یک برند با هم به عنوان یخچال فریزر دوقلو به فروش می رسد.
یخچال فریزر دوقلو یک یخچال کامل با طبقات مخصوص به خود، موتور و کمپرسور جداگانه و یک فریزر کامل با همین شرایط و به صورت جداگانه دارد.

یخچال فریزر ساید بای ساید چیست؟

یخچال فریزر ساید از ترکیب یک یخچال با یک فریزر به وجود می آید. در یک یخچال فریزر ساید بای ساید که معمولا 2 یا 4 درب دارد، یک سمت طبقات یخچال و سمت دیگر طبقات فریزر دیده می شود که به صورت یکپارچه همه این ها داخل یک بدنه بزرگ، عمیق و عریض جای گرفته اند و فقط یک موتور و کمپرسور مسئول عملکرد کل دستگاه می باشد.
در یخچال ساید اولویت در تخصیص فضای داخلی همیشه با یخچال است یعنی جای بیشتری برای نگه داری مواد غذایی به صورت تازه (یخچالی) دارد و به همان نسبت فضای داخلی ساید بای ساید ها برای مواد غذایی منجمد (فریزری) کمتر است.

C:\Users\User\Desktop\refrigrator3-rep19.jpg

یخچال فریزرهای دوقلو مناسب چه کسانی است؟

یخچال فریزرهای دوقلو از آنجایی که یک یخچال کامل و یک فریزر کامل در اختیار مصرف کننده می گذارند، برای کسانی که مواد غذایی منجمد زیادی نگه داری می کنند بهترین گزینه است چرا که همیشه جا برای گذاشتن گوشت، مرغ، سبزیجات و... در این فریزرها وجود دارد و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از مشتریانی که یخچال دوقلو تهیه کرده اند هرگز از کمبود فضا گله و شکایتی نداشته اند!
فضای آشپزخانه تعیین می کند چه یخچالی می توانید در آن قرار دهید اما چون یخچال فریزرهای دوقلو امکان جدا شدن از یکدیگر را دارند در جانمایی آنها در آشپزخانه حق انتخاب بیشتری خواهید داشت و حتی می توانید در صورت تمایل یکی از آنها را در یک سمت و دیگری را در سوی دیگری از آشپزخانه قرار دهید. C:\Users\User\Desktop\refrigrator2-rep19.jpg

یخچال فریزرهای ساید بای ساید مناسب چه کسانی است؟

بر خلاف دوقلو ها که معمولا نصف فضای آنها مخصوص فریزر است، یخچال فریزرهای ساید با ساید چون به صورت ترکیبی در یک دستگاه کار یخچال و فریزر را با هم انجام می دهند، مانند یک یخچال بسیار بزرگ عمل می کنند و فضای زیادی برای فریزر در نظر نگرفته اند. پس اگر زیاد اهل فریز کردن مواد غذایی نباشید ساید بای ساید انتخابی مناسب برای شماست.
هر چند با توجه به تقاضای بالای یخچال های ساید بای ساید امروزه فضای بسیاری از آشپزخانه ها برای این نوع یخچال ها مناسب سازی شده است اما واقعیت این است که یخچال ساید بای ساید را در هر آشپزخانه ای نمی توانید جای دهید اگر بحث حمل و نقل دشوار ساید بای ساید را که به خاطر ابعاد و وزن زیاد آن، همیشه دردسر ساز است کنار بگذاریم، موضوع بعدی این است که ببینید اصلا آیا در آشپزخانه شما یخچال ساید بای ساید جا می شود یا خیر؟

معمولا فضای مورد نیاز برای یخچال فریزر دوقلو ۱۲۵ سانتی متر و برای یخچال ساید ۹۵ سانتیمتر می باشد. البته برخی مدل های استشنا با عرض بیشتر هم وجود دارند پس قبل از خربید حتما به این نکته توجه کنید.

تفاوت های یخچال ساید بای ساید و دوقلو

  • مصرف برق: اشاره کردیم که یخچال ساید بای ساید فقط یک موتور دارد ولی یخچال فریزر دوقلو دو دستگاه کنار هم است و دو موتور مجزا دارد بنابراین مصرف برق ساید بای ساید از یخچال دوقلو کمتر است.
  • قیمت: به طور کلی چه در برندهای خارجی یخچال ساید بای ساید مثل ال جی و سامسونگ و چه در برند های ایرانی مثل اسنوا همیشه قیمت یخچال ساید بای ساید از دوقلو بیشتر است .
  • امکانات جانبی: امکاناتی که در یخچال های ساید با ساید وجود دارد همیشه یک سر و گردن بالاتر از یخچال فریزرهای دوقلو است. مثلا شما همیشه در یخچال های ساید آبسردکن و اغلب یخساز دارید، نمایشگر لمسی، امکان سرمایش و رطوبت توام، بار خانوادگی و... همگی در ساید بای ساید دیده می شود، اما در یخچال های دوقلو معمولا خبری از این امکانات نیست. به طور کلی امکانات و فناوری های یخچال های ساید بای ساید علیرغم اینکه شباهت بسیار زیادی به یخچال فریزر دوقلو دارند، خیلی بیشتر از یخچال های دوقلو هستند.

مقایسه قیمت یخچال های ساید بای ساید و دوقلو

اکنون که با تفاوت های اساسی یخچال فریزرهای ساید بای ساید و دوقلو آشنا شدیم، باید اشاره کنیم که موفق ترین برندهای جهان در تولید این یخچال فریزرها، سامسونگ و ال جی هستند. به لحاظ قیمتی بر اساس گنجایش یخچال و امکانات آن تفاوت محسوسی در بازار دیده می شود.
قیمت یخچال فریزرهای ساید بای ساید ال جی از 25 تا 99 میلیون تومان، ساید بای ساید سامسونگ از 26 تا 95 میلیون تومان تغییر می کند. بین برندهای ایرانی اسنوا یخچال های ساید بای ساید را به قیمت 26 تا 50 میلیون تومان و در برند جی پلاس محصولات ساید بای سایدش را به قیمت 16 تا 25 میلیون تومان به فروش می رسانند.
یخچال فریزر دوقلوی ال جی 35 فوت حدود 39 میلیون تومان و یخچال فریزر دوقلوی سامسونگ 36 فوت حدود 36 میلیون تومان قیمت دارند، در حالیکه در برند اسنوا یخچال فریزر دوقلوی 38 فوت (یخچال 19 فوت، فریزر 19 فوت) به قیمت حدود 26 میلیون تومان و در برند جی پلاس هم یخچال فریزر دوقلوی 31 فوت (یخچال 18 فوت، فریزر 13 فوت) 27 میلیون تومان فروخته می شود.

یخچال فریزر ساید بای ساید و دوقلو را چگونه خریداری کنیم؟

قبل از هر چیز ابعاد محل قرارگیری یخچال در آشپزخانه را با متر و دقیق اندازه گیری کنید اگر فضای کافی و بزرگی برای قرارگیری یخچال فریزر در آشپزخانه دارید دست شما برای خرید یخچال چه ساید به ساید چه دوقلو باز است. برای بررسی این موارد و خرید یک روش این است که با مراجعه حضوری به فروشگاه های لوازم خانگی یک به یک بررسی کنید که ابعاد مدل های یخچال با ابعاد آشپزخانه شما مطابقت دارد یا خیر برای این کار مجبور هستید کار و زندگی خود را تعطیل کنید و فروشگاه های سطح شهر را یکی یکی بگردید تا بلکه مدل ایده آل خود را پیدا کنید اما به جای این کار خسته کننده پیشنهاد بهتری برای شما داریم شما می توانید به سراغ خرید آنلاین بروید. برای این کار می توانید از فروشگاه اینترنتی زنبیل استفاده کنید یخچال فریزر ساید بای ساید یا دوقلوی ال جی ، سامسونگ ، اسنوا یا هر برند معتبر دیگری که تمایل دارید را از بین مدل های مختلف در این سایت می توانید با هم از نظر قیمت و امکانات مقایسه کرده و از نظر ابعاد هم به سادگی از روی مشخصات درج شده در سایت مطمئن شوید که متناسب فضای آشپزخانه شما باشند.
خرید از فروشگاه اینترنتی زنبیل این اطمینان را برای شما ایجاد می کند که بهترین قیمت بازار نصیب شما شده است چون قیمت های زنبیل تضمین 10 روزه دارند و اگر جایی ارزان تر از قیمت آن ها بتوانید پیدا کنید زنبیل مابالتفاوت مبلغ را بعد از تایید در کوتاهترین زمان به شما برمی گرداند.

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های یخچال ال جی با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های یخچال فریزر اسنوا با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت یخچال فریزر سامسونگ