کره جنوبی و رژیم صهیونیستی بر سر قرارداد تسلیحاتی به اختلاف برخوردند

گروه جهان الف،   4000721126

روابط کره جنوبی و رژیم صهیونیستی در پی بروز اختلافات بر سر بندهای مربوط به قرارداد تسلیحاتی میان دو طرف متشنج شده است.

کره جنوبی و رژیم صهیونیستی بر سر قرارداد تسلیحاتی به اختلاف برخوردند

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، با توجه به جزئیات منتشر شده، طبق توافقنامه بین دو طرف، رژیم صهیونیستی و کره جنوبی در توسعه یک سیستم تسلیحاتی جدید شریک هستند و براساس آن صنایع نظامی رژیم صهیونیستی خودروهای نظامی تولید می‌کند و کره جنوبی هم این خودروها را به سیستم‌های تکنولوژیکی و الکترونیکی مجهز می‌کند و طبق این توافقنامه سئول موظف است قبل از فروش خودروها به شخص ثالث تأیید تل‌آویو را بگیرد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کره جنوبی در حال انعقاد قرارداد تسلیحاتی با کشورهای ثالث است که شامل خودروهای توسعه یافته مشترک می‌شود؛ اما رژیم صهیونیستی با احتمال درز فناوری توسعه خودروها به طرف‌های دشمن مخالفت شدید خود را با این قرارداد یا هرگونه قرارداد برای فروش خودروهای نظامی که با همکاری کره جنوبی توسعه داده اعلام کرده است.

اما سئول ضمن بررسی احتمال اتخاذ اقدامات در سطح دیپلماتیک این اعتراض رژیم صهیونیستی را رد و به موجب توافقنامه منعقده میان دو طرف مجوز ویژه‌ای را درباره شراکت پیرامون توسعه خودروی نظامی از رژیم صهیونیستی درخواست کرده است.

وزارت امنیت رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، کره جنوبی دوست مهمی برای این رژیم است. سیاست کنترل صادرات امنیتی ملاحظات امنیتی، سیاسی و استراتژیک را در نظر می‌گیرد.

این وزارتخانه بدون بیان جزئیات بیشتر اعلام کرد، هر تصمیمی مطابق با درخواستی که به این وزارتخانه ارائه می‌شود، گرفته می‌شود.