تأکید علی باقری بر رفع محدودیت منابع ایران در کره جنوبی و جبران خسارات وارده

گروه جهان الف،   4000721113

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به تماس تلفنی قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی نوشت: به وی خاطرنشان کردم تنها اقدام موثر و سریع در رفع محدودیت منابع ایران در کره جنوبی و جبران خسارات وارده است.

تأکید علی باقری بر رفع محدودیت منابع ایران در کره جنوبی و جبران خسارات وارده

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (چهارشنبه) در توئیتی گفت‌وگویش با همتای کره جنوبی را تأیید کرد و نوشت: ظهر امروز (چهارشنبه)، در تماس تلفنی آقای چوی جونگ کان، قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی، به وی خاطرنشان کردم تنها اقدام موثر و سریع در رفع محدودیت منابع ایران در کره جنوبی و جبران خسارات وارده است که می‌تواند نقش مؤثری در ترمیم وجهه آسیب‌ دیده این کشور نزد مردم ایران داشته باشد.

پیش از این قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی در توئیتی از گفت‌وگو با علی باقری خبر داده بود. 

چوی در حساب توئیتری خود در این زمینه نوشت، من آقای باقری کنی گفت‌وگوهای صادقانه ای درباره اهمیت روابط تهران و سئول داشتیم و بر تلاش‌های مشترک برای حفظ این روابط تاریخی تاکید کردیم. کره جنوبی برای آغاز دوباره مذاکرات پیرامون احیای توافق هسته‌ای تلاش خواهد کرد. 

به گزارش فارس، چندی پیش نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس تلفنی همتای کره‌‌ای از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران در بانک‌های کره جنوبی به شدت انتقاد کرد و خواستار حل هر چه سریع‌تر این مشکل شد.

گفتنی است، بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است. از آن زمان تاکنون سفرهایی بین مقامات دو کشور انجام و رایزنی‌هایی صورت گرفت که آخرین سفر در این خصوص در سطح نخست‌وزیر کره جنوبی انجام شد، ولی عملاً پس از آن هم هیچ تحولی رخ نداد