سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز واکسینه شدند

  4000721035

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح لکه‌گیری واکسیناسیون دانش‌آموزان به منظور واکسینه شدن افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ای که هنوز برای تزریق و اکسن مراجعه نکرده‌اند، در روزهای ۲۱ و ۲۲ مهرماه اجرا می‌شود.

۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز واکسینه شدند

اعظم گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مراکز تجمیعی تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش این همکاری وجود دارد و واکسیناسیون دانش‌آموزان به خوبی انجام می‌شود به همین منظور طرحی تحت عنوان لکه‌گیری دانش‌آموزان واکسینه نشده را در حال اجرا داریم به این شیوه که با توافق با وزارت بهداشت ۲۱ و ۲۲ مهرماه را لکه‌گیری واکسیناسیون در نظرگرفته ایم.

وی ادامه داد: تا روز ۲۲ مهرماه پایگاه‌هایی که دانش‌آموزان واکسینه نشده به آنها مراجعه دارند، فعال است تا کار واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام شود. البته اجباری برای تزریق واکسن در مراکز تجمیعی این وزارتخانه نیست بلکه افرادی که علاقه دارند به مراکز وزارت بهداشت برای تزریق مراجعه کنند، می‌توانند خدمات واکسیناسیون را دریافت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح لگه‌گیری از اقدام واکسیناسیون دانش‌آموزان در این رده سنی، درصد واکسیناسیون این افراد بالاتر رود تا به رقم ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شده در کشور برسیم.

 

حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز واکسینه شدند

گودرزی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود تا روز ۱۸ مهرماه از میان این دانش آموزان در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان یعنی نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شدند.

وی خاطرنشان کرد: چون هنوز پایگاه های تجمیعی وزارت آموزش و پرورش برای واکسینه کردن دانش‌آموزان فعال هستند، برخی از این مراکز مراجعه کننده دارند و خدمات ارایه می دهند تا دانش‌آموزانی که در روزهای اخیر هم تصمیم بر واکسینه شدن داشته باشند، بتوانند از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به اینکه ممکن است تعدادی از والدین دانش‌آموزان نیز هنوز واکسن تزریق نکرده باشند به همین منظور علاوه بر دانش‌آموزان والدین هم می‌توانند در این مراکز واکسن خودشان را دریافت کنند.

وی به آغاز رسمی واکسیناسیون دانش‌آموزان از روز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: اگرچه به صورت رسمی تزریق واکسن دانش‌آموزان از این روز شروع شده است اما پیش از این نیز در مراکز سلامت وزارت بهداشت کار تزریق واکسن افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله نیز انجام می‌شد.

 

ایجاد ۵۰۰ مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان

وی در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله اینگونه توضیح داد و اظهار داشت: زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که این دانش‌آموزان باید واکسن بزنند، سرپرست وزارت آموزش و پرورش طی نامه ای به وزارت بهداشت برای تزریق واکسن به این دانش‌آموزان اعلام آمادگی کرد و طی دستورالعملی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها در ۱۴ مهرماه، این دستورالعمل ابلاغ شد.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای تزریق واکسن به دانش‌آموزان نیز برنامه‌ریزی و کمیته‌های استانی برای انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان ایجاد شد و در مناطق و شهرستان‌های مختلف، شبکه‌های بهداشتی نیز ایجاد و تقسیم کار صورت گرفت.

گودرزی اضافه کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون برای دانش‌آموزان اختیاری و با اجازه والدین صورت می‌گیرد، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که والدین با اختیار خود می‌توانند به مراکز جامع خدمات سلامت وزارت بهداشت یا پایگاه های تجمیعی آموزش و پرورش برای تزریق فرزندان خود مراجعه کنند که به همین منظور بیش از ۵۰۰ مرکز تجمیعی ایجاد شد تا والدین بتوانند برای واکسیناسیون دانش‌آموزان به این مراکز مراجعه کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت؛ تاکنون ۴۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۰۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۰ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۸۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۷ میلیون و ۲۹ هزار و ۳۸۱ دُز رسید.