بهترین دستگاه حضور و غیاب برای مجموعه شما کدام است ؟

گزارش بازرگانی،   4000721029

دستگاه حضور غیاب کارتیامروزه داشتن دستگاه کنترل تردد برای حضور و غیاب پرسنل و کارمندان برای شرکت ها و سازمان یک الزام است. هر کسب و کاری که بیش از چند نفر پرسنل داشته باشد، به مرور زمان نیازمند استفاده از دستگاه حضور و غیاب می شود. اگر مسئولین سازمان و یا شرکتی تخصص و اطلاعات کافی در مورد دستگاه های حضور و غیاب مناسب کسب و کارشان را نداشته باشند، انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب برای آنها مشکل خواهد شد. هر سازمانی که بخواهد بهترین دستگاه حضور و غیاب موجود در بازار را بر حسب نیازهایش برای خود انتخاب کند، نیاز دارد دانش و اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کند.

.ما در این مقاله سعی داریم شما را در این امر مهم یاری کنیم و نکاتی را به شما ارائه کنیم تا بتوانید برای سازمان و یا شرکت خودتان بهترین دستگاه حضور و غیاب را خریداری کنید.

بهترین نوع دستگاه حضور و غیاب برای مجموعه شما کدام است؟

امروزه برای کنترل تردد و عبور و مرور پرسنل از دستگاه های حضور و غیاب در مدل های کارتی، اثر انگشتی و تشخیص چهره استفاده می شود. هر کدام از این مدل ها برای مشاغل خاصی مفید و کاربردی هستند. دفاتر و شرکتهایی که دارای تعداد پرسنل کمتر از 10 نفر هستند دستگاه ساعت زنی کارتی و یا اثر انگشتی برای آنها کفایت می کند و نیازی به استفاده از دستگاه های تشخیص چهره ندارند.

پیشنهاد ویژه: برای مشاهده لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب کلیک کنید.

قبل از هر چیزی لازم است بدانید انواع مدل های دستگاه های حضور و غیاب چیست ؟

انواع مدل های دستگاه های ساعت زنی و حضور و غیاب

دستگاه های حضور و غیاب کارت خوان بدون تماس

این نوع از دستگاه های ساعت زنی و حضور غیاب از سرعت عملکرد نسبتا خوبی برخوردار است و برای سازمان ها و شرکت هایی که می خواهند هزینه کمی برای دستگاه حضور غیاب صرف کنند، مناسب است اما مشکلی که دارد این است که امکان تقلب در این نوع دستگاه بسیار زیاد است. چرا که پرسنل می توانند کارت های خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند و به جای آنها فرد دیگری که زودتر به مجموعه وارد شده یا فردی که دیرتر از همه خارج شده ساعت بزند و به این شکل ممکن است ساعت های ورود و خروج افراد به طور کامل و درست ثبت نشود و در نهایت موجب می شود حقوق و دستمرد آنها نیز دقیق و مبتنی بر ساعات واقعی حضور پرسنل در شرکت یا سازمان محاسبه نشود.

دستگاه های بیولوژیکی (اثر انگشت، الگوهای کف دست، تشخیص چهره)

این مدل از دستگاه های حضور و غیاب و ساعت زنی به دلیل آنکه از خصوصیات بیولوژیکی افراد مانند اثر انگشت و چهره و الگوی کف دست استفاده می کند و تمامی این خصوصیات بیولوژیکی در افراد منحصر بفرد است امکان تقلب در آنها تقریبا صفر است و هیچ کارمندی نمی تواند به جای کارمند دیگری ساعت عبور و مرور ثبت کند. زمان تشخیص هویت افراد بر اساس اثر انگشت و یا چهره در این نوع از دستگاه ها کمتر از صدم ثانیه است اما ممکن است در سازمان هایی که تعداد پرسنل بسیار زیادی دارند کمی زمان بر شود و منجر به ايجاد صفهای طولانی كارمندانی شود كه قصد ورود به شركت را دارند. با این حال بهتر است در این نوع سازمان ها نیز از چند دستگاه ساعت زنی بیولوژیکی استفاده شود تا هم سرعت ثبت عبور و مرور پرسنل بالا رود هم امنیت اطلاعات حفظ شود و امکان تقلب در ثبت اطلاعات وجود نداشته باشد.

.

بهترین دستگاه حضور و غیاب

.

نکاتی که در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب باید در نظر گرفت:

  • نوع مدل دستگاه حضور و غیاب بر حسب کارایی آن مطابق با نیاز سازمان و یا شرکت
  • ظرفیت ثبت تردد دستگاه حضور و غیاب انتخابی مناسب با تعداد پرسنل و میزان عبور ومرور آنها
  • ثبت تردد پرسنل در سازمان های با شعب مختلف
  • قیمت مناسب دستگاه حضور و غیاب متناسب با نیاز سازمان و یا شرکت
  • گارانتی مناسب و خدمات پس از فروش طولانی مدت دستگاه های حضور و غیاب
  • نحوه ارائه پشتیبانی مناسب برای استفاده از دستگاه های ساعت زنی

انواع مدل های انتخابی دستگاه های حضور و غیاب در ابتدای مقاله توضیح داده شد. در ادامه به بررسی موارد ذکر شده و نکات اشاره شده در بالا می پردازیم.

گنجایش ثبت تردد و عبور و مرور کارمندان

مدل های مختلف دستگاه های حضور و غیاب از نظر تعداد ثبت ترددهای کارکنان دارای ظرفیت های متفاوتی هستند. مسلمأ سازمانی که تعداد پرسنل زیادی دارد، تعداد ثبت تردد و عبور و مرور در آن مکان بسیار زیاد است و باید دستگاهی خریداری کند که گنجایش ذخیره حجم اطلاعات تردد و عبور و مرور پرسنل آنها را داشته باشد. برای مثال سازمانی که 500 نفر کارمند دارد اگر هر کارمند به طور متوسط در روز دو بار عبور و مرور داشته باشد 1000 تردد در روز ثبت می شود. اگر دستگاه خریداری شده توسط این سازمان ظرفیت ذخیره 10.000 تردد را داشته باشد به این معنی است که دستگاه قابلیت ذخیره سازی اطلاعات عبور و مرور پرسنل را تا 10 روز خواهد داشت.

ثبت تردد پرسنل با وجود تعدد شعب در یک سازمان

سازمان هایی که دارای شعب مختلفی هستند ممکن است تمایل داشته باشند که تردد پرسنل و عبور و مرور کارکنان کلیه شعب و مکان های مختلف خود را از مانیتور دفتر مرکزی رصد کنند.  بنابراین مطابق این نیاز در برخی از سازمان ها باید دستگاه حضور و غیابی خریداری شود که از روش ارتباطی شبكه يا TCP/IP بهره مند هستند. البته نرم افزار حضور و غیاب و حقوق و دستمزدی هم که روی این دستگاه ها نصب می شود بسیار حائز اهمیت است که بتواند اطلاعات را از كليه شعب جمع آوری نموده و در يك نرم افزار مركزی پردازش کند.

دیگر شاخصه های مهم در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب

یکی از ملاک های مهم در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب قیمت مناسب این دستگاه نسبت به نیاز سازمان و یا شرکت مورد نظر است. در سال های گذشته قیمت دستگاه های کارتی با قیمت دستگاه های بیولوژیکی تفاوت بسیاری داشت و به دلیل قیمت های بسیار بالای دستگاه های اثر انگشتی و یا تشخیص چهره، خیلی از شرکت ها و سازمانها قادر به خرید این نوع از دستگاه های ساعت زنی نبودند. اما امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی قیمت سنسورهای اثر انگشت و تشخیص چهره بسیار کاهش یافته و می توان گفت دیگر تفاوت چندانی بین قیمت دستگاه های کارتی و بیولوژیکی وجود ندارد. با این حال هنوز هم دستگاه های کارتی از قیمت پایین تری نسبت به بیولوژیکی ها برخوردار است و شرکت هایی که قصد دارند هزینه کمتری برای خرید دستگاه های ساعت زنی پرداخت کنند می تواند گزینه مناسبی باشد. در مقابل نهادها و سازمان هایی که امنیت اطلاعات پرسنل و صحت اطلاعات عبور و مرور و تردد کارکنان از هر چیزی برایشان مهم تر است و هزینه بیشتری می توانند برای خرید دستگاه حضور و غیاب صرف کنند بهترین گزینه برای آنها دستگاه های تشخیص هویت چندگانه اثر انگشتی و یا تشخیص چهره است.

شاخصه های دیگری که در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب باید مد نظر گرفته شود گارانتی و نحوه ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش دستگاه های حضور و غیاب می باشد. چرا که شما برای خرید دستگاه حضور و غیاب یک بار و برای همیشه هزینه می کنید اما چیزی که سالها به آن نیاز پیدا می کنید گارانتی مناسب دستگاه و پشتیبانی و نحوه خدمات دهی پس از فروش دستگاه هاست.

سخن پایانی

باتوجه به موارد ذکر شده می توان گفت که بهترین دستگاه حضور و غیاب برای هر شرکت و سازمانی معنا و مفهوم متفاوتی دارد و با توجه به نیازهای آن مشخص می شود.

ممکن است برای شرکتی کوچک یک دستگاه ساعت زنی کارتی با قیمت پایین بهترین گزینه باشد و جوابگوی نیازهای آن شرکت باشد و برای سازمانی بزرگ با تعداد پرسنل بسیار یک دستگاه حضور و غیاب تشخیص هویت چندگانه اثر انگشتی و تشخیص چهره انتخاب مناسبی باشد.

مهرکیا ارائه دهنده دستگاه های حضور و غیاب در سراسر ایران دارای بهترین خدمات گارانتی و پشتیبانی محصولات است. مهرکیا تولید کننده کامل ترین نرم افزار حضور و غیاب و حقوق دستمزد برای تمامی شرکت ها و سازمان هاست و همواره با تیم برنامه نویسی قوی ای که دارد در صدد است جدیدترین نسخه های نرم افزار حضور و غیاب حقوق دستمزد را به مشتریان عزیز ارائه دهد. همچنین برای سهولت دسترسی مدیران و کارفرمایان به اطلاعات عبور و مرور و کنترل تردد پرسنل خود در هر زمان و هر مکانی نسخه نرم افزار تحت وب را تولید و عرضه کرده است.

www.mehrkia.com