تداوم کاهش نرخ ارز دربازار متشکل ارزی

گروه سیاسی الف،   4000720115

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران از تداوم کاهش نرخ ارز در این بازار خبر داد.

تداوم کاهش نرخ ارز دربازار متشکل ارزی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی گوهررستمی مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران، نرخ میانگین وزنی دلار و یورو در بیستمین روز مهرماه را به ترتیب ۲۶ هزار و ۴۰۹ تومان و ۳۰ هزار و ۴۲۱ تومان اعلام کرد.

وی افزود: در جلسه معاملاتی سه‌شنبه، دلار کار خود را با نرخ ۲۶ هزار و ۵۷۲ تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۶ هزار و ۴۰۱ تومان رسید که بررسی ارقام معاملاتی روزانه، نرخ میانگین وزنی ۲۶ هزار و ۴۰۹ تومان به ازای هر دلار و کاهش ۰.۹ درصدی این نرخ نسبت به روز معاملاتی قبل را نشان می‌دهد.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار کرد: امروز نماد یورو کار خود را با نرخ ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۰ هزار و ۴۸۰ تومان رسید. به این ترتیب نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار، با تجربه کاهش ۰.۵۵ درصدی نسبت به روز دوشنبه، ۳۰ هزار و ۴۲۱ تومان بوده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در جلسه معاملاتی سه‌شنبه (۲۰ مهرماه) اسکناس دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۲۶۳ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۶ هزار و ۵۹۶ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی خود به ترتیب با قیمت‌های ۳۰ هزار و ۲۰۵ تومان و ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

گوهررستمی در پایان گفت: حجم معاملات اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز سه‌شنبه (۲۰ مهرماه) ۵ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۵۰۰ دلار و حجم معاملات در نماد یورو ۱ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۰۰ یورو بود.